وضعیت بحرانی بازار فولاد پس از اجلاس سران

وضعیت بحرانی بازار فولاد پس از اجلاس سران
وضعیت بحرانی بازار فولاد پس از اجلاس سران

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، جلسه اجلاس سران هفت از روز جمعه در کشور کانادا در حال برگذاری می باشد. خبر های منتشر شده از این اجلاس حاکی از وجود دو مشکل بر سر راه شش کشور با امریکا می باشد. مشکل اول این شش کشور برجام و موضوع معافیت شرکت های اروپایی از تحریم امریکا می باشد و مشکل ذوم موضوع وضع تعرفه 10 درصدی آلومینیم و ۲۵ درصدی فولاد توسط رئیس جمهور امریکا می باشد. رئیس جمهور امریکا پس از خروج نابه هنگام و 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، جلسه اجلاس سران هفت از روز جمعه در کشور کانادا در حال برگذاری می باشد. خبر های منتشر شده از این اجلاس حاکی از وجود دو مشکل بر سر راه شش کشور با امریکا می باشد.

مشکل اول این شش کشور برجام و موضوع معافیت شرکت های اروپایی از تحریم امریکا می باشد و مشکل ذوم موضوع وضع تعرفه 10 درصدی آلومینیم و ۲۵ درصدی فولاد توسط رئیس جمهور امریکا می باشد.

رئیس جمهور امریکا پس از خروج نابه هنگام و زود هنگام خود از این اجلاس ثابت کرد که در تصمیماتش جدی بوده و نه تغییری در تعرفه ها خواهد داد و نه حاضر از از میزان تحریمات ایران کم کند. در این اجلاس، ترامپ طی یک اظهار نظر عجیب سخنران این جلسه، ترزامی را به یک معلم نصیحت کننده و کسل کننده تشبیه کرده است.

از طرفی دیگر اتفاقات بوجود آمده در هفته گذشته و موضع رهبری مبنی بر فراهم کردن مقدمات غنی سازی و همچنین بیانیه وزارت خارجه در واکنش به سخنان ترامپ نشان می دهد که کشور ما در حال حاضر قصد مذاکرات جدید را ندارد. با توجه به تجربه های قبلی در دوران رئیس جمهور پیشین، می توانیم به این موضوع پی بریم که مقاومت ایران تا زمان جدی شدن تحریم ها ادامه خواهد داشت.

در نتیجه به این مهم دست می یابیم که هیچ کدام از طرف ها حاضر به کوتاه آمدن نیستند. این در شرایطی است که سیاست های ارزی موجب بروز مشکلاتی برای تولیدکنندگان شده است.

در حقیقت اختصاص دادن دلار 4200 تومانی به تمام بخش ها و همچنین مجبور کردن صادر کنندگان به فروش دلار 4200 تومانی به دولت، خود به نوعی خودزنی اقتصادی محسوب می شود که موجب افزایش نابسامانی واردات و همچنین کاهش صادرات از مبادی رسمی و افزایش آن به صورت قاچاق می شود.

سیاست بکار گرفته شده پر از ضد و نقیض می باشد و تناقض برای دلار بیشتر فعالان اقصادی را سردرگم‌ کرده است و حتی برای تعیین قیمت تیرآهن و میلگرد و سایر محصولات فولادی صادراتی و داخلی نیز با مشکلاتی مواجه شده اند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)