وضعیت تولید در 6 ماه ابتدایی سال

وضعیت تولید در 6 ماه ابتدایی سال
وضعیت تولید در 6 ماه ابتدایی سال

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در حالی وارد نهمین ماه از سال 2020 شده ایم که همچنان دنیا با اثرات همه گیری شیوع ویروس کرونا درگیر بوده و همین موضوع نیز یکی از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد و...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در حالی وارد نهمین ماه از سال 2020 شده ایم که همچنان دنیا با اثرات همه گیری شیوع ویروس کرونا درگیر بوده و همین موضوع نیز یکی از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد و بازارهای کالایی در دنیا به شمار می رود. اولین تاثیر شیوع کرونا در بازارهای کالایی، کاهش تقاضا برای انواع کامودیتی ها بود. اعمال قرنطینه های سختگیرانه از ماه های ابتدایی سال 2020 در چین و به مرور در سایر نقاط دنیا برای کنترل این همه گیری، بازار مصرف بسیاری از کامودیتی ها را کوچک کرد. فولاد هم از جمله بازارهایی بود که بر اثر محدودیت های قرنطینه ای با کوچک شدن بازار مصرف روبه رو شد.

البته محدودیت های کرونایی تنها بر بازار تقاضای فولاد اثرگذار نشد و در ادامه شاهد تسری این اثرات بر بخش تولید هم بودیم؛ به این صورت که بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، میزان تولید فولاد دنیا در 7 ماه ابتدایی سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه قبل کاهش 3/5 درصدی داشت. کاهش تولید فولاد در دوران شیوع کرونا متاثر از چند عامل بود. بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل قرنطینه های عمومی با کاهش تولید در بخش های مختلف از معدن تا محصول مواجه شدند، در ادامه اگرچه بسیاری از شرکت های بزرگ فعالیت تولیدی خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفتند ولی رعایت همین دستورالعمل ها موجب کاهش تولید محصولات از جمله فولاد بود. همچنین از آنجایی که کاهش تقاضا برای فولاد باعث افت قیمت این محصولات هم شده بود، بسیاری از کشورهای تولیدکننده فولاد در این شرایط موافق کاهش سطح تولید به منظور ایجاد تعادل در این بازار به منظور جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت بودند، اتفاقی که اجرایی شد و تا حدی هم توانست این بازار را به تعادل نسبی برساند.

صنعت ساخت و ساز به عنوان بزرگترین  مصرف کننده فولاد دنیا در دوران کرونا با رکودی کم سابقه در کشورهای مختلف روبه رو شد اما شرایط رکودی موجود بر این صنعت در چین دیری نپایید و بعد از یک دوره کوتاه مدت به روال عادی بازگشت و حتی به نسبت دوران پیش از شیوع کرونا تقویت نیز شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)