وضعیت خام فروشی در صنعت فولاد کشور

وضعیت خام فروشی در صنعت فولاد کشور
وضعیت خام فروشی در صنعت فولاد کشور

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در شرایطی که باید اکثر مقادیر سنگ آهن  کنسانتره به فولاد تبدیل شود، شاهد صادرات این دو محصول به دیگر کشور ها هستیم که این عمل یک نوع خام فروشی به حساب می آید و موجب ضرر صنایع فولادی کشور می باشد. آمار بدست آمده از سوی انجمن جهانی فولاد حاکی از رشد میزان تولید فولاد خام در کشور می باشد که یکی از سریعترین رشد ها در سطح جهانی تلقی شده است. کشور ما طبق اهداف چشم انداز 1404 قرار است 

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در شرایطی که باید اکثر مقادیر سنگ آهن  کنسانتره به فولاد تبدیل شود، شاهد صادرات این دو محصول به دیگر کشور ها هستیم که این عمل یک نوع خام فروشی به حساب می آید و موجب ضرر صنایع فولادی کشور می باشد.

آمار بدست آمده از سوی انجمن جهانی فولاد حاکی از رشد میزان تولید فولاد خام در کشور می باشد که یکی از سریعترین رشد ها در سطح جهانی تلقی شده است. کشور ما طبق اهداف چشم انداز 1404 قرار است به تولید 55 میلیون تن فولاد خام دست یابد که طی سال گذشته این میزان تولید به 27 میلیون تن رسید که باید با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال 1404 بتواند به این مهم دست یابد.

در سال 1391 میزان تولید فولاد خام در کشور چیزی حدود 14 میلیون و 361 هزار تن اعلام شد که این میزان در سال 92 به 15 میلیون و 627 هزار تن افزایش یافت. همچنین تولید این محصول در سال 95 حدود 18 میلیون و 466 هزار تن اعلام شد. در سال گذشته میزان صادرات فولاد خام در کشور حدود 5.5 میلیون تن افزایش یافت و در کل ارزش صادرات معدن و صنایع معدنی کشور به 6.5 میلیارد دلار رسید که این میزان از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 30 و 14 درصد رشد داشته است.

همچنین خبرهای بازار فولاد حاکی از صادرات 6 میلیون و 697 هزار و 197 تنی زنجیره فولاد و محصولات پایین دستی طی سال گذشته می باشد که ارزش آن 2 میلیارد و 699 میلیون تن گزارش شده است.

کشور ما در بین دیگر کشور ها در سطح جهانی از لحاظ تولید فولاد خام نام آشنا می باشد و در بین 15 کشور اول تولید این محصول می باشد که طی سال گذشته توانست با تکمیل زنجیره فولاد و افزایش میزان تولیداتش رتبه خود را از چهاردهم به سیزدهم جهان ارتقا دهد.

پیش بینی می شود با توجه به شرایط فعلی، در سال جاری رتبه ایران به مراتب بهتر شده و میزان تولیداتش را ارتقا دهد. اگرچه درزمینه تولید فولاد باید به این امر توجه کرد که برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این صنعت باید به سمت تولید فولاد آلیاژی و خاص پیش رویم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)