وضعیت سهام ذوب آهن

وضعیت سهام ذوب آهن
وضعیت سهام ذوب آهن

براساس گزارشات کارشناسان آهن پرایس در اخبار بازار آهن ،افزایش یا کاهش سهام ذوب اهن بستگی به تولید و فروش این شرکت در طی ماه های سپری شده دارد. طبق آمار منتشر شده این میزان مدت ها ثابت بوده ...

براساس گزارشات کارشناسان آهن پرایس در اخبار بازار آهن ،افزایش یا کاهش سهام ذوب اهن بستگی به تولید و فروش این شرکت در طی ماه های سپری شده دارد. طبق آمار منتشر شده این میزان مدت ها ثابت بوده است که از این حیث می توان به وضعیت سهام و بهبود تولید در ذوب آهن امیدوار بود.

بررسی آمارهای بورس در سال جاری نشان می‌دهد که بازار سرمایه در سال 98 پس از طی کردن 5 سال رکودی که آغاز آن با بحران دی ماه سال 92 همراه بوده ، وارد فاز صعودی شده و عدد شاخص کل از ابتدای 97 تا پایان مهر ماه سال 98، رشد 4 برابری به خود دیده است.

پیش بینی ها حاکی از ان است که در برخی نمادها، رشد بالاتر و برخی رشدی پایین‌تر از شاخص کل را تجربه خواهند کرد که از بین آن‌ها، نمادهای گروه دارو بیشترین و همچنین برخی تک نمادهای کوچک، بیشترین بازدهی را از خود برجای گذاشتند.

فولادسازان در شش ماه ابتدایی سال 97 با وجود همه خوش‌بینی‌ها به تداوم صادرات و افزایش قیمت فولاد، به دلیل رویکرد کنترلی دولت در بازار فولاد و شاخص قرار دادن دلار 4200 تومانی به عنوان شاخص قیمت‌گذاری فولاد و همچنین سایر بخشنامه‌های دولت در محدودیت صادرات فولاد، با مشکلات متعددی مواجه شدند.

ذوب‌آهن اصفهان از جمله شرکت‌هایی بود که با وجود همه مشکلات درونی و بیرونی، توانست عملکرد خود را در سال 97 و 98 ارتقا دهد و با اتکا بر افزایش ظرفیت تولید و صادرات، فروش خود را افزایشی کرد. سهام این شرکت نیز از این روند متأثر شد و بازدهی این سهام از ابتدای سال 97 تا کنون 295 درصد بوده و قیمت آن از 46 تومان به 182 تومان رسیده است.

اما در طی چند ماه اخیر، صحبت‌های متعددی در خصوص ارزندگی یا عدم ارزندگی سهام ذوب‌آهن در قیمت‌های فعلی عنوان شده و سهامداران این شرکت معتقدند فروش سهام توسط شرکت‌های حقوقی مانع از رسیدن نماد ذوب به قیمت‌های ذاتی خود شده است. لذا برای سنجش این ادعا می‌توان از چند روش تحلیلی استفاده کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)