وضعیت شمش در بازار فولاد

وضعیت شمش در بازار فولاد
وضعیت شمش در بازار فولاد

آهن پرایس : شرکت آهن و فولاد ارفع یکی از شرکت‌های موفق بخش‌خصوصی که در زمینه تولید شمش فولادی فعالیت دارد، است؛ این شرکت به‌رغم کم و کاستی‌هایی که همواره تولیدکنندگان در تامین مواداولیه دارند...

آهن پرایس : شرکت آهن و فولاد ارفع یکی از شرکت‌های موفق بخش‌خصوصی که در زمینه تولید شمش فولادی فعالیت دارد، است؛ این شرکت به‌رغم کم و کاستی‌هایی که همواره تولیدکنندگان در تامین مواداولیه دارند توانسته با تمام ظرفیت تولید داشته باشد. تولید در این شرکت با وجود محدودیت‌هایی که به دلیل کرونا ایجاد شده دچار وقفه نشده.  باتوجه به  عملکرد تولید و فروش ۶ ماهه ابتدای سال ١٣٩٩ امید است برنامه شرکت با هدف تولید ٨۵٠ هزار تن شمش فولادی و فروش همین مقدار با ترکیب حدود ٢٢ درصد فروش صادراتی و ٧٨ درصد فروش داخلی تا پایان سال ١٣٩٩ تحقق یابد.

این شرکت در ۶ ماه ابتدای سال ۳۹۶ هزار و ۱۴۸ تن شمش فولاد تولید کرده که از این میزان ۳۶۰ هزار و ۴۵۳ تن روانه بازار داخلی کرده که مقدار ۲۳۱  هزار تن آن از طریق بورس کالا فروش رفته است. با توجه به نیاز بازار داخل به شمش فولاد بخش عمده فروش ارفع، در سال‌جاری متمرکز بر فروش داخلی بوده و بر همین اساس طی ۶ ماه نخست سال‌جاری ۳۵ هزار و ۶۹۵ تن صادر کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل فروش صادراتی از ۶۴ درصد کاهش برخوردار بوده است.

 میانگین نرخ شمش فولاد آهن و فولاد ارفع از ابتدای سال تا آخرین عرضه این شرکت در بورس کالا طی تاریخ ۲۲ مهرماه ۷۹ هزار و ۲۰ ریال بوده و از همین رو این شرکت به‌رغم اینکه در سال‌جاری برای تامین نیاز داخل از حجم صادرات خود کاسته است، اما با رشد قیمت ارز و متناسب با آن افزایش قیمت فولاد موفق شده در ۶ ماه ابتدای سال مبلغ ۲۵ هزار و ۶۷۵ میلیارد و ۳۰میلیون ریال درآمد فروش داشته باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد رشد داشته است. نخستین عرضه این شرکت در بورس کالا در تاریخ ۲۷ فروردین ماه با متوسط قیمت ۴۳ هزار و ۳۴۹ ریال معامله شد و در آخرین معامله شمش فولادی این شرکت در تاریخ ۲۲ مهرماه ۱۰۷ هزار و ۴۵۲ ریال قیمت خورد که حاکی از سیر صعودی نرخ شمش فولای همپای رشد نرخ ارز بوده است.

با توجه به رشد قیمت پایه شمش فولاد در بورس کالا و تعیین آن با نرخ ۱۰۰ هزار و ۷۶۷ ریال و با توجه به تقاضای زیادی که همواره به دلیل کیفیت مرغوب محصولات وجود دارد، امکان رشد بیشتر قیمت شمش این شرکت وجود دارد. بر اساس صورت‌های مالی این شرکت که در سایت کدال نیز منتشر شده در دوره ۶ ماه منتهی به انتهای تابستان به ازای هر سهم ۱۰۲۶ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۹ درصد افزایش داشته است. همچنین شرکت آهن و فولاد ارفع طی عملکرد یک ماهه منتهی به  پایان شهریور ۱۳۹۹ معادل  ۵ هزار و ۵۱۶ میلیارد و ۹۸۸ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماه مشابه سال قبل ۲۳۴ درصد افزایش داشته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)