وضعیت صنعت فولاد در سال جاری

وضعیت صنعت فولاد در سال جاری
وضعیت صنعت فولاد در سال جاری

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، محمود اسلامیان، رئیس انجمن فولاد ایران در ارائه گزارشی مبنی بر وضعیت صنعت فولاد در سال جاری اظهار کرد: با توجه به وجود انرژی های ارزان قیمتی از قبیل گازطبیعی، زغال‌سنگ، نیروی الکتریسیته در کشور و در کنار اینها وجود نیروی های انسانی ماهر و تجربه ای که در زمینه تولید این محصول از دهه 50 آغاز شده است، فولاد در کشور ما یک مزیت بشمار می رود. با توجه به همین موضوع کشور ما می تواند در زمینه تولید 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، محمود اسلامیان، رئیس انجمن فولاد ایران در ارائه گزارشی مبنی بر وضعیت صنعت فولاد در سال جاری اظهار کرد: با توجه به وجود انرژی های ارزان قیمتی از قبیل گازطبیعی، زغال‌سنگ، نیروی الکتریسیته در کشور و در کنار اینها وجود نیروی های انسانی ماهر و تجربه ای که در زمینه تولید این محصول از دهه 50 آغاز شده است، فولاد در کشور ما یک مزیت بشمار می رود. با توجه به همین موضوع کشور ما می تواند در زمینه تولید فولاد در دنیا حرف هایی برای گفتن داشته باشد.
  محمود اسلامیان در ادامه افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته در سال جاری تولید فولاد خام کشور از مرز 21 میلیون تن عبور خواهد کرد که این خبر بسیار خوبی برای این صنعت بشمار می رود. کشور ما در هشت ماه ابتدایی سال جاری بیش از 4 میلیون تن صادرات داشته که پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال از 6 میلیون تن صادرات فولاد خام هم عبور خواهد کرد. امیدواریم به‌تدریج بتوانیم محصولات نهایی را نیز صادر کنیم. اسلامیان در اخر با اشاره به پیشرفت های صنعت فولاد خاطر نشان کرد: طی دولت های نهم ودهم طرح جامع فولادی کنار گذاشته شد و مجوزهای بسیاری بدون مکان‌یابی و ظرفیت اقتصادی درست و بدون توجه به چرخه و توازن مناسب فولاد صادر شد. از این رو طی این چند سال بدون برنامه ریزی درست در این صنعت پیش رفته ایم. با ایجاد برخی فشارها باعث شدن معادن کشور به سمت فولاد سازی حرکت کند، این در شرایطی است که این معادن در مناطق خشک قرار دارند و تامین آبی برای این صنعت وجود ندارد. این در حالی است که معادن و سهامداران آن باید در چرخه اولیه خود سرمایه‌گذاری می‌کردند؛ بنابراین تعادل در زمینه مواد اولیه نیز به هم خورد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)