وضعیت فلزات اساسی در بورس

وضعیت فلزات اساسی در بورس
وضعیت فلزات اساسی در بورس

بازار سرمایه از نقطه آغازین معاملات طی روز گذشته در شیب تند نزولی قرار گرفت بطوری که در تالار شیشه‌ای بورس مقابل  نام نماد اکثر سهم‌های بورس چراغ قرمز روشن گردید وصف‌های خرید بسیار سبک تر از صف‌های فروش دیده شد. در دقایق آغازین شیب سقوط سهام ها تندتر بود اما در...

بازار سرمایه از نقطه آغازین معاملات طی روز گذشته در شیب تند نزولی قرار گرفت بطوری که در تالار شیشه‌ای بورس مقابل  نام نماد اکثر سهم‌های بورس چراغ قرمز روشن گردید وصف‌های خرید بسیار سبک تر از صف‌های فروش دیده شد. در دقایق آغازین شیب سقوط سهام ها تندتر بود اما در ساعت‌های بعدی با کندتر شدن سرعت شاخص اصلی مواجه شدیم. در20 دقیقه اولیه شاخص بورس بیش از 49 هزار واحد ریزش داشت که تا اکنون مجموعا سقوطی 69 هزار واحدی را سپری کرده و در آستانه عقب ‌نشبنی از مرز یک میلیون و 900 هزار واحد قرار گرفته است. همچنین شاخص کل هم‌ وزن نیز که در 20 دقیقه ابتدایی حدود 4 هزار و 700 واحد ریزش داشت، تا آخر روز نیز 10 هزار واحد افت کرد. 

به اعتقاد اکثر کارشناسان، بازار سرمایه طی این روزها ناشی از فشاراصلاحی قیمت‌ها و تلاش مداوم سهامداران برای کشف سود در مرز 2 میلیون واحد است؛ وگرنه فضای بورس در دراز مدت همچنان مثبت خواهد بود و با درنظر گرفتن تزریق هزاران میلیارد تومان از سرمایه مردمی به آن در ماه‌های اخیر و عرضه‌های اولیه‌ای که در راه است، در بلندمدت دچار ریزش سنگین نخواهد شد. البته در کوتاه‌مدت ممکن است مقداری عقب‌نشینی کند ولیکن دوباره به سمت پیشرفت خواهد رفت. 

در قسمتی دیگر از تالار شیشه ای طی روزگذشته ، شاخص فلزات اساسی همانند شاخص های اصلی  با شیب تندی نزول پیدا کرد بطوری که در 15 دقیقه آغازین این شاخص بیش از 36 هزار واحد افت کرد و در مجموع فلزات اساسی تاکنون ریزشی 47 هزار واحدی را تجربه کرده اند. تا به الان مجموعا شاخص کلی بورس با افت 69 هزار و 211 واحدی به یک میلیون و 906 هزار و 229 واحد رسیده است. همچنین شاخص هم ‌وزن نیز با ریزش 10 هزار و 234 واحدی تا 501 هزار و 770 واحد پایین تر آمد. هم اکنون شاخص فلزات اساسی مجموعا با سقوط 47 هزار و 633 واحدی، یک میلیون و 169 هزار و 605 واحد را نشان می دهند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)