وضعیت قیمت‌ گذاری دستوری محصولات فولادی

وضعیت قیمت‌ گذاری دستوری محصولات فولادی
وضعیت قیمت‌ گذاری دستوری محصولات  فولادی

به گزار ش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان در خصوص عرضه محصولات فولادی بیان کرد: اولین اولویت فولاد هرمزگان این است که بتوانیم عرضه مقاطع فولادی را در بازار داخل و خارج گسترش دهیم. اکنون  موضوع  جدی که با آن مواجه هستیم دستورالعمل جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه محصولات فولادی است. این دستورالعمل قیمت‌گذاری محصولات فولادی با 

به گزار ش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان در خصوص عرضه محصولات فولادی بیان کرد: اولین اولویت فولاد هرمزگان این است که بتوانیم عرضه مقاطع فولادی  را در بازار داخل و خارج گسترش دهیم. اکنون  موضوع  جدی که با آن مواجه هستیم دستورالعمل جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه محصولات فولادی است. 

این دستورالعمل قیمت‌گذاری محصولات فولادی با نرخ دلار 4200 تومان تعیین شده است. همچنین  با توجه به  اجرای این دستورالعمل ما موظف هستیم مقدار قابل توجه از تولیدات‌ محصولات فولادی خود را در بازار داخلی عرضه کنیم. متاسفانه در شرایطی  که بازار فولاد به سر میبرد حتی در نظر نگرفته‌اند که تقاضای واقعی برای عرضه آن میزان محصول در بازار داخلی وجود دارد یا خیر؟

لذا در همه ی کشور ها  عرضه و تقاضا  در بازار تعیین کننده هستند و بر اساس آن قیمت کالا مشخص می شود و اساسا بورس کالا هم برای قیمت گذاری محصولات  تشکیل می‌شود؛ اگر قیمت به صورت دستوری صورت گیرد  فلسفه وجودی بورس کالا از بین می‌رود و در واقع بورس کالا برای  کشف قیمت حقیقی  محصولات  ایجاد می شود.


یکی دیگر از مشکلاتی که در بازار فولاد  رونمایی شده است  قیمت‌گذاری دستوری  کلیه محصولات  فولادی  از قبیل قیمت پروفیل، قیمت میلگرد و سایر محصولات دیگر، در نظر نگرفته اند که اگر محصولات فولادی  بر اساس  قیمت‌گذاری دستوری وضع شود  باید این دستور قبل و بعد از تولید محصولات فولادی  صورت گیرد به طوری که شامل همه مراحل  می شود.

متاسفانه با این شیوه فعلی تولید کنندگان  محصولات فولادی و مصرف کننده نهایی با خسارت جدی  مواجه می شوند لذا در این میان تنها واسطه گران و جاه طلبان فرصت طلب سود برده اند. اکنون برای محصولات تختال و سایر محصولات فولادی قیمت گذاری به صورت  دستوری در حال اجرا است که با قیمت  فولاد قراضه برابر است . متاسفانه  با ادامه روندی که برای بازار فولاد ایجاد شده این سیاست موجب عدم توازن در بازار خواهد شد. همچنین در شرایطی که روند  مشخصی برای  کلیه بازارها وجود ندارد، شرکت‌های فولادساز مواد اولیه خود را بر اساس  نرخ ارز آزاد  تامین می‌کنند در صورتی که در این اوضاع نابسامان مجبور هستند، محصولات ‌شان را به قیمت ارز دولتی  در بازار عرضه کنند.

این عدم توازن موجب افزایش هزینه‌های تولید  و کاهش میزان تولید و در نهایت این روند موجب می شود بسیاری از کارخانه های بزرگ محصولات فولادی  در  آستانه ورشکستگی  قرار گیرند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)