وضعیت ملتهب بازار فولاد

وضعیت ملتهب بازار فولاد
وضعیت ملتهب بازار فولاد

آهن پرایس: رئیس اتحادیه آهن فروشان زاهدان اذعان داشت: با توجه به قطعی برق و از سوی دیگر کاهش عرضه محصولات فولادی در بازار، بازرسی در این حوزه صنعتی الزامیست؛ چرا که چنانچه روند به همین ترتیب ادامه یابد عرضه ها در بازار قطره چکانی خواهد بود. همچنین ممکن است قیمت ها تا...

آهن پرایس: رئیس اتحادیه آهن فروشان زاهدان اذعان داشت: با توجه به قطعی برق و از سوی دیگر کاهش عرضه محصولات فولادی در بازار، بازرسی در این حوزه صنعتی الزامیست؛ چرا که چنانچه روند به همین ترتیب ادامه یابد عرضه ها در بازار قطره چکانی خواهد بود. همچنین ممکن است قیمت ها تا سی درصد افزایش داشته باشد و وضعیت روی این قیمت های فرا واقعی تثبیت شود. 

مهدی کریمیان افزود: همیشه در بحث فولاد زیاده خواهان و واسطه ها در این زنجیره به دنبال کسب منفعت و سود بیشتر بوده اند. لازم به ذکر است که همیشه هم این افزایش قیمت ها رویت شده، اما آنچه که مهم است این است که  کنترلی خردمندانه در این بازار لازم و ضروری است. متاسفانه اخبار و اتفاقات هیجانی، شوک اقتصادی  وسیعی را بر بازار فولاد افکنده است. گویا این بازار نسبت به سایر بازارها ملتهب تر شده و از تورم نیز پیشی گرفته است. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: مقاومت فولادی ها در خرید سنگ آهن

افزایش نرخ ارز نیمایی؛ قطعی ناگهانی برق به دلیل استخراج رمز ارز که اصلا اصولی نبود و فقط منجر به شکست تولید کننده ی داخلی و از بین رفتن مشاغل شد و همچنین افزایش نرخ های جهانی و قیمت های دستوری بازار بورس دست به دست یکدیگر داد تا محرکی جدی در این بازار باشد.

شاید اگر سال گذشته کسی حرفی از میلگرد 18 هزار تومانی میزد متهم به توهم و زوال عقل می شد. حتی کارشناسان اقتصادی نیز میلگرد 18 هزار تومانی را در پایان 1400 پیش بینی کرده بودند که این اتفاق 7 ماه زودتر رخ داد.

رییس اتحادیه آهن فروشان زاهدان معتقد است: قطعی برق از یکسو و کاهش تولیدات از سوی دیگر، کاهش عرضه محصولات فولادی را به همراه خواهد داشت که در نهایت امر قیمت محصولات فولادی بین 20 تا 30 درصد ممکن است افزایش قیمت را لمس کند. 

شاید لازم باشد در شرایط فعلی سیستم های نظارتی بر بازار فولاد نظارت کنند و مانع از عرضه قطره چکانی شوند و هر چه سریعتر برای مشکلات برق تدابیری اندیشیده شود که قیمت ها مجددا روی نرخ معقول تری به تثبت برسد، چرا که ادامه این روند با اصول علم اقتصاد نیز تطبیق ندارد. 

این وضعیت نابسامان بازار فولاد که ناشی از قطعی برق است، خبر از آشفته بازار اقتصاد ایران می دهد و در این میان گویا مرکز واکنش به قیمت ها در مردم نیز غیر فعال شده است. در شرایط فعلی امید است که وضعیت موجود تا پایان دولت فعلی بهبود یابد، در غیر این صورت انتظارات برای ساماندهی این وضع به دولت بعدی منتقل می گردد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 2 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)