وضعیت نامطلوب بازار آهن

وضعیت نامطلوب بازار آهن
وضعیت نامطلوب بازار آهن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، یکی از مهمترین تحولات بازار آهن و فولاد در اواخر تیر ماه و اوایل مرداد ماه سال جاری، در بورس کالا روی داد، عدم عرضه شمش فولادی در تالار محصولات صنعتی این بازار بود.  تا پیش از 14 مرداد، آخرین روز عرضه شمش فولادی در بورس کالا به 24 تیر باز...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، یکی از مهمترین تحولات بازار آهن و فولاد در اواخر تیر ماه و اوایل مرداد ماه سال جاری، در بورس کالا روی داد، عدم عرضه شمش فولادی در تالار محصولات صنعتی این بازار بود.  تا پیش از 14 مرداد، آخرین روز عرضه شمش فولادی در بورس کالا به 24 تیر باز می‌گشت و در این فاصله، حتی یک کیلوگرم شمش نیز در این بازار معامله نشد.  عدم عرضه شمش فولادی، باعث انباشت هر چه بیشتر تقاضا شده و در واقع، بازار آهن به شــدت تشنه شمش فولادی است.

 تأمین مواد اولیه برای واحد های نورد فولادی به یک معضل اساسی تبدیل شده است. در کنار این، اطلاع‌ رسانی درستی نیز توسط بورس کالا صورت نمی‌گیرد و نورد کاران نمی‌ دانند که بالاخره چه زمانی قرار است عرضه شمش صورت گیرد و آنها باید از چه طریقی مواد اولیه خود را تامین کنند.
با این شیوه عرضه شمش فولادی در بورس کالا، تأمین پایدار مواد اولیه در حلقه نورد زنجیره فولادی با چالش اساسی مواجه شده است. مصرف‌کننده نهایی که عامه مردم هســتند نیز از عدم عرضه شــمش فولادی در بورس کالا و اطلاع رسانی ضعیف این نهاد، متضرر می شــوند. هم عدم عرضه و همه ابهامات در حوزه اطلاع رسانی، باعث التهاب شدید در قیمت محصولات فولادی می‌ شود و تمام فشار ها  به مصرف‌ کنندگان نهایی وارد می شود.

به اظهارات کارشناسان بازار آهن، از اواخر مرداد این شایعه در فضای مجازی مطرح شد که رئیس جمهور دستور خروج معاملات محصولات فولادی  از بورس کالا را صادر کرده است، شایعهای که به سرعت  تکذیب شد و عجیب این بود که بورس کالا، خود هیچ واکنشی به این شایعه نشان نداد.
امید بر این است مسئولین راه حل مناسب و کار آمدی اندیشه کنند تا مصرف کنندگان نهایی فشار کمتری را متحمل شوند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • ایرج باقری
    ایرج باقری 1399/06/19 - 18:06 پاسخ

    قیمت اهن تورم نیست حباااااابه