وضعیت نامطلوب بازار فولاد

وضعیت نامطلوب بازار فولاد
وضعیت نامطلوب بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی  چند روز اخیر شاهد وضعیت نامطلوب صنعت فولاد بودیم. بر حسب گزارش های اعلام شده از سوی کارشناس صنعت فولاد، در شرایط فعلی که بسته ارزی نرخ ثابتی ندارد، بازار فولاد تحت تاثیر قرار گرفته است، به طوری که نمی توان پیش بینی واضحی از قیمت میلگرد و تیرآهن اعلام نمود. هم اکنون چیزی که در بازار فولاد چشمگیر است وضعیت نرخ ارز می باشد که در شرایط کنونی این بخش را دگرگون می کند . با توجه

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی  چند روز اخیر شاهد وضعیت نامطلوب صنعت فولاد بودیم. بر حسب گزارش های اعلام شده از سوی کارشناس صنعت فولاد، در شرایط فعلی که بسته ارزی نرخ ثابتی ندارد، بازار فولاد تحت تاثیر قرار گرفته است، به طوری که نمی توان پیش بینی واضحی از قیمت میلگرد و تیرآهن اعلام نمود.

هم اکنون چیزی که در بازار فولاد چشمگیر است وضعیت نرخ ارز می باشد که در شرایط کنونی این بخش را دگرگون می کند . با توجه به شرایط نا متعارف بازار فولاد، نحوه مدیریت بازار ارز در کشور امری بسیار مهم است و این روند باید بر اساس چارچوب خاصی باشد به طوری که دولت بتواند تامین محصولات اساسی و  تقاضاهای ضروری ارز کشور را تحت پوشش قرار دهد. از این رو می تواند تقاضای مابقی محصولات فولادی اعم از میلگرد وتیرآهن و..  را در بخش های مختلف تولیدی تامین کند و همچنین با این روند می تواند بعضی از درخواست های صادرکننده های غیرنفتی را نیز فراهم کند.

همچنین اگر این دستورالعمل های ارزی مورد رضایت فعالان بازار قرار گیرد، این امر باعث می شود تا در روزهای  آینده  فعالان بازارتمایل بیشتری برای ادامه این روند از خود نشان دهند و طبق دستورالعمل های ارزی دولت اقدام کنند. با توجه به شرایط نابسامان و آشفتگی هایی که در بازار فولاد رخ داده است، افزایش نرخ در بازار فولاد بسیاری از فعالان بازار را تحت تاثیر قرار داده است و  تا زمانی که ارز به یک ثابت نرسد همچنین این روند نامطلوب بازار ادامه دار خواهد بود.

طبق گزارش های کارشناسان صنعت فولاد، این عدم ثبات بازارفولاد موجب نگرانی فعالان و متقاضیانی که محصولات  صادرات خود را در بازار فولاد عرضه می کنند، شده است به طوری که قیمت میلگرد و تیرآهن در بورس کالا بر اساس نرخ دلار حدود 4200 تومان اعلام شده است. در این میان بسیاری از فعالان بازار در انتظار دستورالعمل های  جدید ارزی دولت  هستند و آنها نسبت به تصمیم جدید دولت امیدوار هستند تا وضعیت نابسامان بازار فولاد را از این بحران خارج کند.

بر حسب آمارهای اعلام  شده به طور کلی  در شرایط فعلی  دستورالعمل های ارزی دولت از سوی بانک مرکزی  باید به صورتی باشد که نرخ بازار فولاد را بتوان مهار کرد بدین معنی که توانایی کنترل قیمت مقاطع فولادی اعم از میلگرد تیرآهن و سایر محصولات دیگر وجود داشته باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)