وضعیت نامطلوب بازار فولاد

وضعیت نامطلوب بازار فولاد
وضعیت نامطلوب بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در اوایل سال جاری بازار فولاد دچار نوسانات شدیدی شد. ابلاغ  دستورالعمل  بازار فولاد از سوی وزیر صنعت ومعدن  توجه  بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار را به خود جلب کرد.  همچنین در پی این دستوالعمل تنظیم بازار فولاد، واکنش های متعددی از سوی مخالفان این حوزه رونمایی شد. دکتر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص دستورالعمل مقاطع فولادی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در اوایل سال جاری بازار فولاد دچار نوسانات شدیدی شد. ابلاغ  دستورالعمل  بازار فولاد از سوی وزیر صنعت ومعدن  توجه  بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار را به خود جلب کرد.

 همچنین در پی این دستوالعمل تنظیم بازار فولاد، واکنش های متعددی از سوی مخالفان این حوزه رونمایی شد. دکتر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص دستورالعمل مقاطع فولادی بیان نمود:  صادرات فولاد تنها به واسطه تولید کنندگان انجام می شود که این تنها مسئله ای است که از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است. علت این نزاع هم  تنش ایجاد شده توسط جاه طلبان و دلالان فرصت طلب در بازار فولاد بوده و نمی توانیم به نتیجه درستی دست یابیم مگر اینکه  شرایطی را فراهم کنیم تا جاه طلبان  و دلالان فرصت طلب از بازار فولاد خارج شوند؛ چرا که با این اوضاع نابسامان بازار فولاد و با توجه به میزان اختلاف قیمتی که بین سایر محصولات فولاد  صورت گرفته  بسیاری از تولید کنندگان بازار فولاد با  آسیب های جبران ناپذیر مواجه خواهند شد بنابراین برای بهبود روند بازار فولاد باید قیمت پایه  مقاطع فولادی بر مبنای دستورالعمل جدید متوازن  تعیین شود، تا تعادل قیمت  برای  مقاطع فولادی در بازار فولاد برقرار شود .


وی خاطر نشان کرد: اولین هدف ما این است که کمبود نیاز داخلی متقاضیان مصرفی این حوزه جبران شود و  بعد از رفع این کمبود روند صادرات محصولات در سیرتعادل  قرار گیرد چرا که تنها تولید کنندگان بزرگ فولاد که تعهد داخلی شان را در بازار بورس انجام می دهند، می توانند مقاطع فولادی با کیفیت صادر کنند. همچنین  طبق آشفتگی هایی که طی این مدت در بازار فولاد ایجاد شده ، بنده به عنوان مسئول وزارتخانه موظف هستم  که  برای خارج شدن  روند نامتعارف بازار فولاد راهکارهایی ارائه دهم تا وضعیت بازار فولاد از بحران خارج شود و به تعادل برسد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)