وضعیت ورق در بازار بورس

وضعیت ورق در بازار بورس
وضعیت ورق در بازار بورس

آهن پرایس: علیرضا رزم حسینی گفت: نیاز سالانه کشور به ورق فولادی حدود ۵ میلیون تُن است به همین دلیل اجرای طرح‌های توسعه‌ای در فولاد مبارکه آغاز شده و مقرر است که سرعت کار افزایش یابد. رزم حسینی تصریح کرد: هرچند تحریم موجب ایجاد برخی موانع شده، اما می‌توان از طریق همکاری با سایر شرکت‌ها که مذاکراتی در این زمینه صورت...

آهن پرایس: علیرضا رزم حسینی گفت: نیاز سالانه کشور به ورق فولادی حدود ۵ میلیون تُن است به همین دلیل اجرای طرح‌های توسعه‌ای در فولاد مبارکه آغاز شده و مقرر است که سرعت کار افزایش یابد. رزم حسینی تصریح کرد: هرچند تحریم موجب ایجاد برخی موانع شده، اما می‌توان از طریق همکاری با سایر شرکت‌ها که مذاکراتی در این زمینه صورت و تفاهم‌هایی برای انعقاد قرارداد‌های اولیه انجام گرفته نه تنها ورق کشور را تامین کرد بلکه مازاد آن را نیز صادر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه دستور کار بعدی جلسه امروز موضوع الکترود گرافیتی بود که این محصول کالایی استراتژیک برای صنایع فولاد کشور است، گفت: علیرغم اینکه پروژه‌ای در این حوزه در سال‌های گذشته کلید خورده، اما فعالیت آن متوقف شده در نشست امروز مدیران ارشد این حوزه تعهد دادند در هفته آینده برنامه زمانبدی شده برای تکمیل این پروژه به ما ارائه دهند تا فاز نخست آن در انتهای سال افتتاح شود. از طرفی در بهارستان پس از حضور آقای رزم حسینی در وزارت صنعت، معدن و تجارت جلسات کارشناسی بسیاری با حضور نمایندگان و با دستور کار بررسی وضعیت فولاد و صنایع معدنی برگزار شد. در این نشست تصمیمات مناسبی نیز درباره موضوع الکترود گرافیتی که یکی از کالای مهم در حوزه فولاد است، اخذ شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با اجرایی کردن تصمیمات مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمیسیون صنایع و معادن مجلس و هیات رئیسه مجلس درباره تولیدات فولاد، ورق و محصولات فولادی نه تنها کشور بی‌نیاز می شود بلکه ظرفیت صادراتی خوبی ایجاد خواهد شد.در این میان بحث بورس کالا نیز بشدت دخیل می باشد زیرا با توجه ویژه به صادرات در داخل قیمت ها بالا تر می رود و چنانچه قرار باشد در بورس فعلی آن را کنترل کنیم تجربه نشان می دهد که شدنی نیست لذا شاید بهتر باشد برای عرضه داخلی سیستمی جدای از بورس کلا برای محصولات فولادی تعریف بشود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)