پافشاری بازار فولاد در برابر کاهش قیمت

پافشاری بازار فولاد در برابر کاهش قیمت
پافشاری بازار فولاد در برابر کاهش قیمت

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، تعادل در بازار فولاد هنوز پا برجاست و قیمت‌ ها نوسان‌ چندانی از خود نشان نمی‌دهند، اگر چه تمایل بازار از کاهش قیمت‌ ها حکایت دارد. این رفتار در شرایطی برای زمانی نسبتا طولانی در بازار تجربه می‌شود که ذات بازار فولاد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، تعادل در بازار فولاد هنوز پا برجاست و قیمت‌ ها نوسان‌ چندانی از خود نشان نمی‌دهند، اگر چه تمایل بازار از کاهش قیمت‌ ها حکایت دارد. این رفتار در شرایطی برای زمانی نسبتا طولانی در بازار تجربه می‌شود که ذات بازار فولاد برای سال‌ های اخیر با ثبات نرخ بیگانه بوده و تمایل به نوسان قیمت ‌ها را یک اصل برای خود در نظر گرفته است. این درحالی است که هنوز تقاضای واقعی در بازار اگر چه ضعیف است ولی وجود دارد و همین حجم کم تقاضا اجازه افت گسترده قیمت‌ ها را به بازار نداده است.

از این رو صحنه ‌گردانی تقاضا در بازار هنوز آغاز نشده است یعنی هنوز مشتری به‌ صورت کامل و جامع برای بازار تعیین تکلیف نکرده و جایگاه متعادلی در فرآیند کشف نرخ دارد. در هر حال چیزی که در بازار مشخص است تمایل بسیاری از فروشندگان به کاهش نرخ‌ های پیشنهادی برای افزایش حجم فروش است ولی روند کلی بازار هنوز در برابر افت نرخ گسترده مقاومت می‌کند. حتی اگر جریان عمومی در بازار را کاهشی در نظر بگیریم، شیب افت قیمت‌ ها چندان زیاد نیست. 

اینکه بازار فولاد برای هفته‌ ها در برابر جریان کاهشی نرخ مقاومت کرده خود یک خبر مهم به ‌شمار می‌آید آن ‌هم در شرایطی که جرقه‌ های مهمی از رشد قیمت ‌ها را نیز در هفته‌ های گذشته شاهد بودیم. البته هر دو هفته اخیر با یک روز تعطیلی همراه بود که یک سرعت‌گیر برای بهبود بازار به‌ شمار می‌رود.

 این موارد به این معنی است که جریان غالب قیمتی را باید در هفته آینده مورد بررسی دقیق‌ تر قرار داد. تنها این نگرانی وجود دارد که بازاری که سال‌ها با آرامش قیمتی بیگانه بوده و در هفته‌ های اخیر با چنگ و دندان از نرخ ‌های فعلی حمایت کرده و بعضا موفقیت کامل هم نداشته است چه زمانی دست از مقاومت خواهد کشید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • فرهاد
    فرهاد1398/06/03 - 20:36 پاسخ

    سلام. اگه بازار با نخریدن پایین میومد تا حالا باید قیمتها سه تومن را میدید پس منتظر کاهش قیمت نباشیم. دوستان عزیز لطفا به رونق کارتان فکر کنید چون زمان از دستمان میرود با این کارها فقط خودمان را معطل میکنیم. چون فقط کار بیشتر است که سود بیشتر و رفاه میآورد. یه کمی به خودمان بیاییم از تجملات دست برداریم و فقط در همه عرصه ها به پیشرفت فکر کنیم. فقط رونق تولید در همه کسب و کارها هست که آینده بهتری را با کمک خدا درست میکند.