پایان کاهش قیمت در بازار آهن

پایان کاهش قیمت در بازار آهن
پایان کاهش قیمت در بازار آهن

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روند هفته جاری در معاملات بازار نشانگر این مطلب است که تقاضای واقعی در بازار در صورت وجود از اواسط هفته آینده ایفای نقش خواهد کرد آن‌هم در شرایطی

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روند هفته جاری در معاملات بازار نشانگر این مطلب است که تقاضای واقعی در بازار در صورت وجود از اواسط هفته آینده ایفای نقش خواهد کرد آن‌هم در شرایطی که روزهای نیمه ‌تعطیل پیشین می‌تواند به تجمیع تقاضای این چند روز منتهی شود و این حجم به یکباره وارد بازار گردد که البته این مطلب به معنی هیجان قیمت‌ها در چند روز آتی  نمی باشد.

بازار آهن در روزهای اخیر از چند سیگنال مهم  که برخی از آن ها دارای قدمت چند ساله نیز بوده اند برخوردار شده است که هر کدام از این موارد می‌تواند بخشی از آینده بازار را تعیین کند. این بازار اندک مدتی است که در شرایط ثبات نرخ به سر می‌برد. این اتفاق در حالی است که سال‌ها با ثبات نرخ بیگانه بوده و مدت‌ها در برابر افت قیمت‌ها مقاومت می‌کرده است در روزهای گرم سال و زمان اوج تقاضای فصلی، همین تقاضا بود که از  این بازار بی رمق حمایت کرد و البته کارخانه‌ها نیز با کاهش شدید سودآوری تولید، راهی جز مقاومت در برابر افت نرخ نداشتند زیرا ناخودآگاه حجم تولید کل به‌خصوص در واحدهای نوردی کاهش جدی را تجربه کرده است.

این کاهش تولید در کنار مشکلات مالی و حتی دشواری‌های جانبی خط تولید را به وضوح می‌توان در کاهش سریع نرخ برخی واحدها در هفته‌های اخیر هم مشاهده کرد که ساده‌ترین خروجی آن کاهش حجم عرضه در بازار داخلی بود؛ هرچند در ضعف تقاضا، این سیگنال نه به چشم می‌آید و نه اثرگذاری خاصی در بازار داشته است. در کنار رشد هزینه حمل‌ونقل در ماه‌های اخیر برخی محدودیت‌های حمل را هم باید به این موارد افزود که به افزایش قیمت تمام‌شده محصول در مقصد منجر می‌شود. همین موارد تاکنون در برابر افت قیمت‌ها موضع‌گیری کرده و بازار نسبتا باثباتی را ایجاد کرده است. توجه به این مطالب بسیار مهم است چرا که امکان کاهش قیمت‌ها بیش از این میزان  را محدود می‌کند. البته این ثبات نرخ در شرایطی محقق شد که دو سیگنال جانبی دیگر نیز بر این جریان مضاف گردید که یکی از آن ها  کاهش قیمت‌های جهانی و دیگری نوسان قیمت دلار می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (6)

  • محمود
    محمود1398/06/23 - 09:58 پاسخ

    اینها همش بازی های تولید کنندگان بزرگ هست ؛ بازار آهن در حال قرار گرفتن در سراشیبی قیمتی بزرگی هست و فقط میخوان با جو سازی ؛ انبارها رو به قیمت دلخواه بفروش برسانند ، هوشیار باشید ! بازار جهانی در حال کاهش قیمت هست و این کاهش قیمت ادامه دار د ، صادرات شدیدا کاهش یافته ، دلار در حال افت قیمت هست ، درهای مذاکره باز شده و ایران بدنبال مذاکره ست ، این یعنی کاهش شدیدی در راه هست ، شماها که صبر کردید یه کم دیگه هم صبر کنید ضرر نمیکنید ، فعلا نخرید .

  • فرهاد
    فرهاد1398/06/21 - 18:05 پاسخ

    سلام دوستان تا کی منتظر کاهش خواهید ماند قیمتها تثبیت شده چون هر جور حساب کنید این قیمتها به کف رسیده با این حرفها خودمان را خسته میکنیم و زمان کاری را از دست می‌دهیم. دوستان زمستان رسید.

  • Reza
    Reza1398/06/21 - 16:23 پاسخ

    خدا ریشه ی ظلم و ظالم را بر اندازد ان شاءالله. به امید خدا صبر می کنیم تا قیمت به زیر 4 تومان برسه. مردم فقط باید همت کنید و نخرید. همه اجناس داره میاد پایین. آهن هم باید بیاد پایین.

  • احسان
    احسان1398/06/21 - 12:04 پاسخ

    پایان کاهش قیمتها!!!🙄چه تیتر جالبی🙂با این قیمتها پول نداریم که بخریم،،،شما کاهش ندید ،هیچ خیالی نیست،آ خه قربون شکل ماهتون،آ هن،گوشت و برنج نیست که مجبورباشیم به هر قیمتی که دلشون خواست بفروشند بخریم،،،اندکی صبر،سحر نزدیک است

    • 3340027269
      33400272691398/06/21 - 16:46

      برادر عزیز شما مطلب رو بخون بعد کنایه بزن نخونده امضا می کنی اینجوری که شما جلو میری سحر ت میشه غروب

    • کیان
      کیان1398/06/21 - 20:18

      این مطلب باید عنوانش میشد پایان ثبات قیمتها . خیلی از کارخانه های کوچک ومتوسط تمایل زیادی برای کاهش قیمت دارند که فکر میکنم ازطرف اتحادیه شان تحت فشار هستند تا قیمت ها را کاهش ندهند اما این مقاومت برای کارخانه های بزرگ وثروتمند باتوجه به سودهای کلانی که در آشفته بازار گذشته از افزایش ناجوانمردانه قیمتها بدست آورده اندطولانی خواهد بود وکارخانه های کوچک ومتوسط با توجه به ضرر وزیان فعلی کم بوده وبه این زودی ورشکست شده واز دور خارج خواهند شد ودوباره کارخانه های ثروتمنداسب مراد خود را خواهند تازاند پس بنابر این کارخانه های کم سرمایه وکوچک حواسشان را جمع جمع کنند تا گول بازی آنها رانخورند