پرداخت تاوان سکوت از سوی بازار فولاد

پرداخت تاوان سکوت از سوی بازار فولاد
پرداخت تاوان سکوت از سوی بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد؛ در اولین هفته از ماه آذر شمش روند آرامی را پشت سر گذاشت. این در حالی است که میزان معاملات با کاهش مواجه شده بود و این رکود در بازار مقاطع باعث سکوت در بازار شمش شد. اگرچه در این هفته محدودیت قراضه هم وجود داشت اما آهن اسفنجی به دلیل کاهش تولید شمش تقریبا توانست جواب گوی تقاضا باشد. در این هفته انتظار می رفت با ادامه این شرایط عرضه شمش کاهش یابد البته حتما با

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد؛ در اولین هفته از ماه آذر شمش روند آرامی را پشت سر گذاشت. این در حالی است که میزان معاملات با کاهش مواجه شده بود و این رکود در بازار مقاطع باعث سکوت در بازار شمش شد. اگرچه در این هفته محدودیت قراضه هم وجود داشت اما آهن اسفنجی به دلیل کاهش تولید شمش تقریبا توانست جواب گوی تقاضا باشد. در این هفته انتظار می رفت با ادامه این شرایط عرضه شمش کاهش یابد البته حتما با افزایش قیمت همراه نباشد زیرا تقاضای مقاطع پایین است.

در اواخر آبان ماه بازار مقاطع با رکود مواجه شد و در حال حاضر دلیل مهمی برای تغییر آن در هفته جاری وجود ندارد. این در حالیست که در اواخر آبان خبر نابودی داعش منتشر شد. با اتمام این جنگ ها در عراق و سوریه احتمال افزایش صادرات ایران به این کشور ها می باشد. صادرات در کشور باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و تمرکز بیشتری بر روی آن باشد. البته باتوجه به پراکندگی قوانین و استفده از سیاست های محافظه کارانه در صادرات، اصرار برای کاهش تورم بدون در نظر گرفتن عواقب ان، استفاده از سیاست سوبسید دادن به واردات با حفظ نرخ ارز موجود، مشکلاتی در پیش خواهد داشت که حتی اثرات این زیان تا یک دهه قابل جبران نباشد.

در حال حاضر انتظار نمی رود تا بازار مقاطع به شرایط مطلوب دست یابد زیرا ظرفیت های نصب شده بسیار بیشتر از میزان تقاضا می باشد. در شرایط فعلی میزان بهره وری زیر 50 درصد می باشد این در حالیست که کارخانه های جدید در دست ساخت می باشد، این قابلیت ها با قوانینی که در حال حاضر وجود دارد تطبیق نمی کند. دولت برای خروج از این شرایط وخیم باید در بخش فولاد نرخ ترجیحی صادراتی قرار دهد زیرا در این حوزه هیچ وابستگی به خارج ندارد.

هم اکنون با توجه به تعطیلات موجود در بازار مقاطع، هیچ جهشی در این بازار مشاهده نمی شود و این روند در هفته آینده هم ادامه خواهد داشت. با توجه به زلزله های به وقوع پیوسته در کرمانشاه و کرمان، بازار حالت سکوت به خود گرفته است که همین امر باعث شده تا رکود در بقیه مقاطع هم رسوخ کند که نتیجه آن کاهش تولید شمش و جمع آوری قراضه می باشد. در هفته آینده بازار باید تاوان سکوت خود را پرد اخت نماید مخصوصا که در فصل آخر سال دوره مصرف مانده اعتبارات عمرانی است و امسال تقریبا این میزان به صفر رسیده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)