پرداخت مالیات در صنعت فولاد

پرداخت مالیات در صنعت فولاد
پرداخت مالیات در صنعت فولاد

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، مالیات بر ارزش افزوده به هر دلیلی که وضع شده است قطعا موقعی موثر می شود که رونق در صنایع افزایش یافته و سود حاصل از صنایع با افزایش مواجه شود. در غیر این صورت در شرایطی که صنعت فولاد و دیگر صنایع در رکود بسر می برند و تحریم هستیم، وضع این مالیات ها تنها موجب شکسته شدن کمر تولید کنندگان خواهد شد و در این وضعیت شاهد فرار برخی افراد از مالیات خواهیم بود. بابک نظری کارشناس بازار فولاد در اینباره عنوان کرد

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، مالیات بر ارزش افزوده به هر دلیلی که وضع شده است قطعا موقعی موثر می شود که رونق در صنایع افزایش یافته و سود حاصل از صنایع با افزایش مواجه شود. در غیر این صورت در شرایطی که صنعت فولاد و دیگر صنایع در رکود بسر می برند و تحریم هستیم، وضع این مالیات ها تنها موجب شکسته شدن کمر تولید کنندگان خواهد شد و در این وضعیت شاهد فرار برخی افراد از مالیات خواهیم بود.

بابک نظری کارشناس بازار فولاد در اینباره عنوان کرد:در صورتی که اجرای مالیات بر ارزش افزوده بدرستی صورت گیرد، نه تنها تولید کننده بلکه مصرف کننده هم به اندازه خود مالیات پراخت می کند و این امر موجب می شود تا تولید کنندگان درگیر پرداخت مالیات های بیهوده نشوند. با توجه به این موضوع چنانچه پرداخت مالیات بصورت زنجیره وار در یک بخش صورت گیرد می تواند بهترین بازدهی را داشته باشد. اما در صورتی که یکی از اعضای این زنجیره از پرداخت مالیات فرار کند، دیگر شاهد بازدهی مطلوب ارزش افزوده نخواهیم بود.

بابک نظری در ادامه افزود: در حال حاضر در زنجیره پرداخت مالیات بازار فولاد یک حلقه گمشده وجود دارد که عدم پرداخت مالیات توسط این حلقه موجب شده بازدهی مثبت ارزش افزوده در این صنعت از میان رود. یکی از مهم ترین حلقه هایی که از پرداخت مالیات فرار می کند بخش خرید قراضه می باشد که باعث شده این زنجیره را با مشکلاتی مواجه کند. چرا که در بخش فروش قراضه هیچگونه نظارتی وجود ندارد و اکثر فروشندگان در این حوزه بدون فاکتور رسمی اقدام به خرید و فروش می نمایند و از آنجایی که بازار قراضه در کشور ما یک بازار قدیمی محسوب می شود، اکثر فعالان این بخش مالیاتی را پرداخت نمی کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بخش قراضه در زنجیره فولاد جزء حلقه های ابتدایی محسوب می شود، در نتیجه عدم پرداخت مالیات در این بخش موجب ناقص شدن زنجیره و انتقال آن به مرحله بعد می شود و در نهایت به تولید کننده نهایی می رسد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)