پیش بینی آهن پرایس از بازار آهن در پاییز 1403

پیش بینی آهن پرایس از بازار آهن در پاییز 1403

آهن پرایس، در جدیدترین تحلیل خود از بازار آهن، پیش‌بینی می‌کند که پاییز امسال شاهد تغییر روند در این بازار باشیم. پس از ماه‌های رکود و کاهش تقاضا در تابستان، انتظار می‌رود با افزایش نرخ بنزین و احتمالاً تورم، بازار آهن رونق مجددی پیدا کند اما برخی کارشناسان معتقدند کف حمایتی قیمت میلگرد و نرخ دلار در کانال‌های فعلی حفظ خواهد شد...

آهن پرایس: بازار آهن و فولاد در سه ماه تابستان در فاز رکود و انتظار قرار داشت اما از ابتدای شهریور تا حدودی شاهد تشدید این روند بودیم، قیمت اهن الات در پایان هفته گذشته نیز در اکثر حوزه‌ها ثابت اعلام شد و به نوعی شاهد تلاش بازار آهن داخلی برای حفظ قیمت‌های اکتسابی فعلی و جلوگیری از کاهش قیمت اهن و میلگرد هستیم.

همانطور که در گزارش‌های پیشین آهن پرایس نیز اشاره شد؛ کاهش سنتی تقاضای آهن و میلگرد در شهریور ماه، تعطیلات متعدد وسط هفته در این ماه و کاهش فعالیت‌های اقتصادی، انتظار برای اعلام و اجرای سیاست‌های دولت جدید در زمینه صنعت فولاد، رکود بازار مسکن و محسوس افت ساخت و ساز، کاهش تقاضا برای مواد اولیه و رکود در بازارهای جهانی و کاهش قدرت خرید مردم به کاهش تقاضا و افت معاملات آهن منجر شده است.

به عبارتی شاهد تشدید رکود حاکم بر بازار آهن از ابتدای شهریور ماه هستیم به طوری که حتی محدودیت‌های برق، نوسانات نرخ دلار، کمبود برخی محصولات و برخی سایزها و تسهیل صادرات محصولات فولادی تأثیری بر رونق تقاضا نداشت و به تحریک بازار منتهی نشد.

به عبارتی دیگر می‌توان گفت فعلا سیگنال افزایشی در این بازار جایگاهی ندارد؛ از مهمترین متغیرهایی که در وضعیت فعلی مانع کاهش قیمت روز آهن آلات شده، کماکان مشکلات برقی کارخانجات و محدود بودن خروجی فیزیکی بیشتر کارخانه‌های فولادی است.

 اگر چه در چند روز گذشته شاهد کاهش دمای هوا هستیم اما همچنان بازگشت گرما و اعمال سهمیه‌بندی‌های برقی، دست و پای کارخانجات را بسته است که فعلا این موضوع برای حفظ قیمت‌های کنونی بازار داخلی یک امتیاز مثبت است.

با این تفاسیر و با در نظر گرفتن کلیه متغیرهای موجود، احتمال دارد از نیمه دوم سال و با نزدیک شدن به ماه آبان و انتخابات آمریکا تا حدودی روند بازار و انتظارات، شیب تورم و نرخ دلار و... دستخوش تغییر شده و مطابق سال‌های اخیر رونق تورمی محدودی در بازار ایجاد شود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: وضعیت بازار آهن، رکود یا فرصت؟

به عبارتی دیگر پیش‌بینی می‌شود در سه ماه پاییز روند بازارها کاملا متفاوت با سه ماه رکودی تابستان باشد و نخستین محرک آن را نیز می‌توان احتمال افزایش نرخ بنزین در نظر گرفت. همچنین پیش‌بینی می‌شود با ورود به فصل پاییز کف قیمت دلار در کانال 60 هزار تومانی حمایت شده و تثبیت دهد و کانال ۲۷ هزار تومان هم به کف حمایتی میلگرد تبدیل شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی