پیش بینی بازار آهن

پیش بینی بازار آهن
پیش بینی بازار آهن

آهن پرایس: در معاملات هفته گذشته بورس کالا شاهد  رقابت حدودا 25 درصدی برای خرید ورق گرم فولاد مبارکه اصفهان در روز دوشنبه، بودیم و در روز سه‌شنبه نیز میانگین موزون پایانی قیمت شمش بلوم با احتساب مالیات بر ازرش افزوده به 10 هزار و 691 تومان رسید و همچنین در...

آهن پرایس: در معاملات هفته گذشته بورس کالا شاهد  رقابت حدودا 25 درصدی برای خرید ورق گرم فولاد مبارکه اصفهان در روز دوشنبه، بودیم و در روز سه‌شنبه نیز میانگین موزون پایانی قیمت شمش بلوم با احتساب مالیات بر ازرش افزوده به 10 هزار و 691 تومان رسید و همچنین در روز چهارشنبه هم رقابت 3.7 درصدی برای خرید سبد مخلوط میلگرد و رقابت نسبتا سنگین 10.5 درصدی برای خرید انواع تیرآهن در بورس کالا شکل گرفت. 

درهفته‌ای که گذشت، بازار آزاد آهن به جز حوزه‌های ورق و لوله و پروفیل در مجموع نسبت به این رقابت‌های بورس کالا بی‌توجه بود و نبود تقاضای واقعی برای مقاطع طویل موجب توقف روند رو به رشدی شد که برای نرخ این مقاطع پس از اجرای شیوه‌نامه اخیر دولت پدید آمده بود. تا زمانی هم که اوضاع ساخت‌ وساز مسکن در همین وضعیت رکودی باشد و طرح‌های عمرانی دولت نیز متوقف بماند، به نظر می‌رسد تقاضای مصرفی حقیقی در بازارآهن شکل نگیرد.

نکته مهم اما اینجاست که وقتی مثلا  شمش 10 هزار و 700 تومانی براساس تاریخ تحویل‌های اعلام‌شده در سایت بورس کالا، در طول یک تا چهار هفته آینده به دست نوردکاران خصوصی برسد، آنها قیمت میلگرد 14 آجدار تولیدی خود را با حداقل 15 درصد سودی که همیشه بر آن اصرار داشته‌اند، در بازار آزاد به 12 هزار و 300 تومان خواهند رساند که این رقم تا حدودی از قیمت‌های این روزهای کف بازار میلگرد بالاتر است. 

بنابراین با وجود این که احتمالا نبود تقاضای واقعی در بازار آزاد و البته احتمال عدم صعود نرخ دلار، در این هفته  نیز قیمت مقاطع طویل را در شرایط ثبات نسبی قرار خواهد داد، اما به نظر نمی‌رسد که این اوضاع در هفته‌های بعدی هم ادامه داشته باشد؛ بخصوص که از هفته سوم دی‌ ماه به بعد قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا بر اثر رشد شدید نرخ‌های منطقه‌ای CIS در چند هفته گذشته با افزایش افسارگسیخته‌ای مواجه خواهد شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)