پیش بینی تأثیر تعطیلات بر بازارآهن

پیش بینی تأثیر تعطیلات بر بازارآهن
پیش بینی تأثیر تعطیلات بر بازارآهن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارآهن، طبق آمارهای به دست آمده می توان به این نتیجه رسید که قیمت آهن آلات به صورت کاذب در حال افزایش است. با توجه به گذر از دوران التهابات بازار که ناشی از تعطیلات نوروزی و نوسانات نرخ ارز بود، طی روز اخیر نیز بار دیگر شاهد افزایش موردی قیمت آهن آلات به ویژه افزایش قیمت میلگرد آجدار بودیم. طبق پیش بینی ها می توان گفت که این افزایش بی دلیل قیمت آهن می تواند با تعطیلات چند

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارآهن، طبق آمارهای به دست آمده می توان به این نتیجه رسید که قیمت آهن آلات به صورت کاذب در حال افزایش است. با توجه به گذر از دوران التهابات بازار که ناشی از تعطیلات نوروزی و نوسانات نرخ ارز بود، طی روز اخیر نیز بار دیگر شاهد افزایش موردی قیمت آهن آلات به ویژه افزایش قیمت میلگرد آجدار بودیم. طبق پیش بینی ها می توان گفت که این افزایش بی دلیل قیمت آهن می تواند با تعطیلات چند روزه ی هفته جاری مرتبط باشد.
با توجه به نوسانات چشمگیری که بازارآهن بخصوص بازار آهن تهران طی ماه های اخیر تجربه کرد، افزایش قیمت مجدد پس از گذر از دوره ی دو ماهه قبلی، انتظار نمی رفت اما بر خلاف انتظار بازار آهن طی هفته اخیر بار دیگر ملتهب شد. بیشترین نوسان را در بازار میلگرد شاهد بودیم بطوری که کارخانه میلگرد کاوه تیکمه داش در هفته گذشته سه بار اقدام به افزایش قیمت های اعلامی خود کرد. این کارخانه طی چهار روز گذشته در هر بار اعلام قیمت، 20 تومان و در مجموع 60 تومان قیمت های محصولات خود را افزایش داد. از سوی دیگر کارخانه هایی که با شروع هفته اول خرداد ماه اقدام به افزایش قیمت نکرده بودند، روز پنجشنبه مورخ 97/3/10 اقدام به افزایش قیمت کردند.

به طور مثال، کارخانه ظفربناب پس از چهار روز ثبات، قیمت های اعلامی خود را 25 تومان افزایش داد و کارخانه های پرشین فولاد و حسن رود نیز به ترتیب قیمت های اعلامی محصولات خود را 20 و 15 تومان افزایش دادند. با توجه به کاهش التهابات در بازار ارز، این افزایش های ناگهانی قیمت معقول به نظر نمی رسد اما می توان دلیل این اقدام را تعطیلی های پیش رو دانست. به دلیل تعطیلات چند روزه طی هفته جاری، مصرف کنندگان اقدام به خرید کالای مورد نیاز خود کردند و با افزایش تقاضا، کارخانه ها نیز به طبع آن قیمت های اعلامی خود را افزایش داده اند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)