پیش بینی قیمت آهن در روزها و ماه های پیش رو

پیش بینی قیمت آهن در روزها و ماه های پیش رو
پیش بینی قیمت آهن در روزها و ماه های پیش رو

طبق روال هرسال انتظار مصرف کنندگان و بازاریان کاهش قیمت ها در آذر ماه بود،چرا که فصل سرما و کاهش تقاضا سنتی ترین عامل موثر بر قیمت آهن آلات است. اما پاییز امسال با سال های گذشته متفاوت بود و بوی بنزین می داد...


طبق روال هرسال انتظار مصرف کنندگان و بازاریان کاهش قیمت ها در آذر ماه بود،چرا که فصل سرما و کاهش تقاضا سنتی ترین عامل موثر بر قیمت آهن آلات است. اما پاییز امسال با سال های گذشته متفاوت بود و بوی بنزین می داد و همین امر باعث التهاب اکثر بازار ها شدکه به تبع آن بازار آهن نیز از این التهاب بی نصیب نماند. در هفته گذشته التهاب بازار ارز و روند صعودی قیمت دلار باعث شتاب بیش از پیش افزایش قیمت آهن آلات شد به طوری که در زمان نگارش این مقاله قیمت میلگرد آجدار نزدیک به پنج هزار تومان میباشد.
 و اما پیش بینی قیمت آهن آلات در روزها و ماه های پیش رو؛ هرچند در کشور ما با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی پیش بینی بازار کاری بسیار دشوار و گاها بیهوده است اما تیم خبری آهن پرایس تلاش میکند تا با توجه به فاکتور های موجود و عواملی که بیشترین اثر گذاری را دارند چشم اندازی هرچند کوتاه و تا حد امکان دقیق نسبت به وضعیت بازار آهن در آینده ارائه کند.
در حال حاضر و با قیمت دلار بین 13و 14 هزار تومن قیمت میلگرد در همان حوالی 5000 تومان خواهد بود و با توجه به میانگین نرخ معاملات شمش در هفته جاری حداقل قیمت 4800تومان برای ارزانترین میلگرد بازار در ده روز آینده متصور است مگرآنکه تغییر نزولی قابل توجهی در نرخ ارز حاصل شود . در مورد محصولات ذوبی هم با توجه به نبود برنامه مشخص در عرضه و کمبود یکسری از سایزها و محصولات قیمت بالاتر از حد معمول و با میزان تقاضا در بازار مشخص خواهد شد.
هرچه به انتهای سال نزدیکتر شویم طبق روال هرسال میزان تقاضا در بازار بیشتر خواهد شد و همچنین با پیش رو بودن سال نو میلادی و بعد از آن عید نوروز تقاضا برای دلار بالاتر می رود که خود این دو عامل یعنی افزایش تقاضا و بالا رفتن قیمت دلار میتواند در فواصل زمانی مشخص منجر به افزایش قیمت آهن آلات شود.
البته از انجایی که اقتصاد کشور به شدت متاثر از تحولات سیاسی میباشد، پیش بینی بلند مدت بازار دشوار است و ما فقط عوامل ثابت و روال فصلی را در نظر میگیریم که شرایط و عوامل فعلی هم کف قیمت 4800تومان را برای میلگرد مشخص میکند .این راهم در نظر داشته باشید که این قیمت ارزانترین میلگرد بازار می باشد و نام های آشناتر روی محور 5000تومان است.
در روزهای آتی گزارشات و مقالات تخصصی در خصوص پیش بینی قیمت تیرآهن و ورق ،پروفیل و سایر محصولات ارائه خواهد شد و همچنین راهنما و ترفندهایی برای بهترین خرید با مناسبترین قیمت در شرایط فعلی بازار ارائه خواهد شد تا با بکار گیری آنها بتوانید محصولات مورد نیاز خود را در زمان مناسب و با قیمت مناسب و از مکان مطمئن خریداری کنید در این حین میتوانید از مشاوران فروش آهن پرایس نیز راهنمایی بگیرید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (5)

  • محمدی
    محمدی1398/10/17 - 18:19 پاسخ

    تحلیل قبل من بود برای گرانی آهن امروز قیمت ۵۲۰۰ تا آخر سال ۶۰۰۰

  • علی
    علی1398/09/21 - 12:29 پاسخ

    سلام به مصرف کنندگان آهن نوسانات در بازار ایران بسیار عادی است و سال گذشته برای ساخت یک ساختمان ۵۰۰ متری آنها را دنبال میکردم. در اولین مقطعی که قیمت دلار رو به کاهش گذاشت و یک هفته ثابت ماند نسبت به خرید آهن مورد نیازتان از کارخانه اقدام نمایید تا از دیدن این قیمتهای همیشه در حال نوسان خلاص شوید.

  • حبیب
    حبیب1398/09/20 - 21:51 پاسخ

    سلام نمی دونم چرا وقتی دلار ۲۰۰ میره بالا آهن هم ۲۰۰ میره بالا ولی وقتی دلار۲۰۰ میاد پایین ،آهن نهایت ۳۰ میاد پایین اونم برخی کارخانجاتی که روز قبلش زیاد گرون کرده بودند.انشاالله خدا آه ما مصرف کنندگان مقطعی رو خودش از کارخانجات فرصت طلب بگیره.

  • کیان
    کیان 1398/09/20 - 12:24 پاسخ

    به امید خدا وبااز دست دادن بازارهای عراق که به این زودی اتفاق می افته (هم اکنون کمپین نخریدن کالاهای ایرانی خصوصا لبنیات در عراق درجریان است)شاهد افت شدید قیمت میلگرد خواهیم بود به شرطی که همونطور که قبلا گفته ام کارخانه های کوچک تا آن موقع ورشکست نشده باشند هرچند که ورشکستگی آنها بسیا محتمل است

  • محمدی
    محمدی1398/09/20 - 11:46 پاسخ

    انتظار برای مصرف کننده باعث ضرر میشه دیگه قیمت روبه بالا هست با کوچکترین تغییر میگرد گرون میشه مثل چند روز اخیر روی ۴۲۰۰ گفتم پایین نمیره الان میگم قیمت تا اخر سال ۵۵۰۰