پیش بینی قیمت آهن

پیش بینی قیمت آهن
پیش بینی قیمت آهن

آهن پرایس: پیش بینی قیمت مقاطع فولادی برای افرادی که در شرف آغاز پروژه های خود هستند و برای فعالان در حوزه کسب و کار و فولاد امری مهم به شمار می رود. در پیش بینی قیمت آهن به علت استراتژیک بودن این کالا عموما پارامترهای زیادی دخیل هستند؛ همچنین باتوجه به...

آهن پرایس: پیش بینی قیمت مقاطع فولادی برای افرادی که در شرف آغاز پروژه های خود هستند و برای فعالان در حوزه کسب و کار و فولاد امری مهم به شمار می رود. در پیش بینی قیمت آهن به علت استراتژیک بودن این کالا عموما پارامترهای زیادی دخیل هستند؛ همچنین باتوجه به گستره تنوع این مقاطع و شرایط متفاوتی که در عرضه و تقاضای این محصول وجود دارد با شرایط متفاوتی در پیش بینی مقاطع فولادی متفاوت روبه رو هستیم.

سال پیش رو که در حال حاضر به نیمه آن رسیده ایم نشان داد که مطابق با پیش بینی های انجام شده و حتی فراتر از آن سالی سخت برای فعالان اقتصادی خواهد بود. بازار آهن آلات و قیمت ورق آهن نیز همانند سایر بازارهای اقتصادی کشور و به دلیل وابسته بودن آن به سایر فعالیت های صنعتی و اقتصادی با ریسک بالایی مواجه است.  علاوه بر آن به علت مشخص نبودن برنامه های اقتصادی، صدور دستورالعمل های موقت و ناهمگون و مهمتر از همه تاثیرپذیری اقتصاد از سیاست، افق روشن و واضحی پیش روی فعالان اقتصادی دیده نمی شود.

در پیش بینی قیمت بازار آهن پارامترهای بسیاری دخیل هستند؛ همچنین با توجه به گستره تنوع این مقاطع و شرایط متفاوت در عرضه و تقاضای این محصولات، بهتر است که تحلیل و پیش بینی هر محصول به صورت جداگانه انجام شود. اما در گام نخست در تحلیل قیمت ها و پیش بینی قیمت های آینده می توان به طور کلی دو روش را در نظر گرفت:

در تحلیل تکنیکال قیمت آتی با توجه به روند قیمت و الگوی ثبت شده از این روند، پیش بینی می شود. در این نوع تحلیل اوضاع اقتصادی و سیاسی و اخبارهای مرتبط به آن نقشی در تحلیل قیمت ها ندارند. در مقابل تحلیل پایه بر اساس اخبار سیاسی و اقتصادی انجام می شود که در اوضاع کنونی تحلیل بیسیک نسبت به تحلیل تکنیکال نتایج و پیش بینی های درست تری انجام داده است، اما در کل برای پیش بینی درست قیمت ها در صنعت فولاد و آهن باید از هردو تحلیل تکنیکال و بیسیک بهره برد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 4 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (8)

  • جواد احمدی
    جواد احمدی1399/08/18 - 22:50 پاسخ

    من خودم یه تولید کننده‌ام. فعلا خرید نکنید. به زودی به دلیل رکود وحشتناک در کشور؛ قیمت ها سقوط میکنه. فعلا کسایی که جنس انبار کرده اند دارند مقاومت میکنند اما به زودی مجبور می‌شوند جنس ها را به التماس بفروشند. از ما گفتن.

  • نجفی
    نجفی1399/08/18 - 18:09 پاسخ

    برادر عزیز قیمت ارز و بازار موازی و......همش بهانه است برای افزایش قیمت .

  • پر ويز
    پر ويز1399/08/17 - 21:14 پاسخ

    دلا ر۱۰۰بالا آهن ۵۰بالا الان هم برعکسش چرا نمیشه

  • ایمان
    ایمان 1399/08/17 - 20:12 پاسخ

    سلام آقا کجای کاریم خودشان قیمت پایین نمیارن کلی آهن دارن ضرر میکنن البته فکر میکنن مانمیدونیم ورق با نصف قیمت میخرن !!!!!

  • محمدی
    محمدی1399/08/17 - 18:11 پاسخ

    قیمت دلار که اومد پایین شما چرا نمیایین پایین

  • جمال
    جمال1399/08/17 - 17:55 پاسخ

    چرا شما خبری از ارزانی دلار نمیزارید مگه الان دلار ارزان نشد قیمت میلگرد باید زیر 10 تومان باشه الان چرا هیچی نمیگید؟

  • ناشناس
    ناشناس1399/08/17 - 13:48 پاسخ

    باسلام قیمت دلار از ۳۲ هزارتومان شده ۲۴۰۰۰تومان پس چرا هیچ تاثیری در قیمت میلگرد نداره ولی همشه میگفتن نوسانات نرخ ارز برروی فولاد؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

    • فرشاد
      فرشاد1399/08/17 - 17:37

      دوست عزیز بالا رفتن مربوط به دلار هست ولی پایین اومدن دلایل خواص خودش رو داره