پیش بینی قیمت تیرآهن

پیش بینی قیمت تیرآهن
پیش بینی قیمت تیرآهن

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازارآهن، در روند صعودی جدید، قیمت تیرآهن روندی را طی نموده است که هر بار با رسیدن به خط قرمز نتوانسته از آن بالاتر برود اما از نیمه دوم تیر ماه، همزمان با شکسته شدن سقف تاریخی دلار در مرز ۱۸ هزار تومان،  قیمت تیرآهن نیز توانست ...

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازارآهن، در روند صعودی جدید، قیمت تیرآهن روندی را طی نموده است که هر بار با رسیدن به خط قرمز نتوانسته از آن بالاتر برود اما از نیمه دوم تیر ماه، همزمان با شکسته شدن سقف تاریخی دلار در مرز ۱۸ هزار تومان،  قیمت تیرآهن نیز توانست کانال صعودی خود را پرقدرت بشکند. یعنی در فاصله زمانی کوتاهی توانست از قیمت ۸۵۰۰ تومان به ۱۱۵۰۰ تومان در هر کیلو برسد. حال خط مقاومت بعدی نیز به عنوان سدی در برابر اوج گیری مجدد قیمت تیرآهن به حساب می آید و همانطور که ملاحظه می‌شود قیمت به این سقف واکنش نشان داده است و در نقطه حساسی قرار گرفته ایم.

طی چند روز گذشته در برخی سایزها میزان کاهش بیشتر و در برخی ثبات قیمتی هم چنان پابرجا بود. به نظر می رسد قیمت تیر و بالا و پایین رفتن های آن بسیار وابسته به حرکت دلار و نمودار حجم معاملات در بورس کالا می باشد. بنابراین می توان گفت که با توجه به کمبود عرضه تیرآهن تا ۲۰ مرداد ماه قیمت تیرآهن در نیمه دوم هفته آتی افزایشی باشد و می تواند تا ۲۰ مرداد ماه به ۱۳۸۰۰ الی ۱۴۰۰۰ تومان در هر کیلو هم بدون مالیات بر ارزش افزوده برسد. این یعنی اگر کنترلی دستوری بر بازار نباشد، قیمت با توجه به شرایط عرضه می‌تواند افزایش یابد اما در اواخر مرداد ماه با افزایش عرضه تیرآهن به بازار، قیمت تیرآهن نیز تعدیل می‌شود. ولی در این مسیر، احتمال کاهش از ۱۱۸۰۰ تومان برای آن کمی بعید است.

تنها یک احتمال برای  اینکه افزایش گفته شده اتفاق نیفتد و در راستای کاهش چشمگیر قیمت تیرآهن وجود دارد. آنهم این است که در صورت کاهش قیمت دلار تا ۱۸ هزار تومان، قیمت تیرآهن نیز می‌تواند تا ۹۶۵۰ الی ۱۰۷۰۰ تومان هم کاهش بیابد؛ با این حال باید منتظر ماند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • مسعود مرادی
    مسعود مرادی1399/05/18 - 20:10 پاسخ

    ان شاالله که قیمت اهن میاد پایین من که میخوام خانه بسازم اگر نیاد تا انقلاب مهدی هم نمیسازم

  • سعید جعغری
    سعید جعغری1399/05/16 - 12:06 پاسخ

    این چه مصیبتی شده برای ملت بیچاره که امروزشون بدتر از دیروز‌هست. یا مهدی صاحب زمان ادرکنی