پیش بینی وضعیت بازارآهن

پیش بینی وضعیت بازارآهن
پیش بینی وضعیت بازارآهن

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، این حجم از نارضایتی در میان خریداران آهن تاکنون بی سابقه بوده است چرا که قیمت اکثر مقاطع در حال رکورد زنی می باشد؛ از این رو فعالان بازار به آن دسته از دوستانی که کمی استرس  نسبت به آینده کوتاه مدت بازار دارند، توصیه می کنند...

به تحلیل  آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، این حجم از نارضایتی در میان خریداران آهن تاکنون بی سابقه بوده است چرا که قیمت اکثر مقاطع در حال رکورد زنی می باشد؛ از این رو فعالان بازار به آن دسته از دوستانی که کمی استرس  نسبت به آینده کوتاه مدت بازار دارند، توصیه می کنند که به تحولات بیرونی و ارز طی چند روز هفته آتی توجه داشته باشند چراکه تجربه ثابت کرده ممکن است نوساناتی صعودی در هردو بازار وجود داشته باشد اما این تحولات چندان ربطی به اینکه تقاضای پروژه ای موجود هست یا خیر نداشته بلکه به هزینه های تولید مرتبط باشد. 

از این رو بررسی موارد ذیل می تواند نسبت به تصمیم گیری برای خرید از بازار آهن در آینده ای نه چندان دور کمک شایانی بکند: در اولین مورد شنیده ها از بازار ترکیه حاکی از این است که تعرفه  واردات محصولات نهایی را تا 30% افزایش داده است، چرا که احتمالا تقاضای قراضه ترکیه روند صعودی داشته و می تواند تاثیر بزرگی بر نرخ قراضه منطقه ای و جهانی بگذارد. دوم اینکه از چند روز قبل تا کنون، تقاضا برای شمش، اسلب و نیز میلگردهای کلاف و ورق گرم در بازارهای جهانی بهبود یافته و بیشتر شده است، بطوری که یکی از مدیران فولادی یک کشور عربی نیز عنوان داشته  که در چند روز اخیر حدود 500 هزار تن فقط در خواست خرید ورق گرم را دریافت کرده است.
سوم اینکه یکی از فولاد سازان موفق کشور در طول دو هفته اخیر توانسته حجم قابل توجهی اسلب و شمش را برای یکی از مقاصد صادراتی معامله کند که نشان از رشد قیمت در بازار آهن دارد.

آنچه بر آورد می شود این است که قیمت شمش در بازار صادراتی بین 10 تا 15 دلار در چند هفته  آینده رشد نرخ داشته باشد که می تواند تاثیر بزرگی بر روند قیمت گذاری بازار داشته باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • یونس
    یونس 1399/03/03 - 21:19 پاسخ

    مردم بدبخت چه گناهی کردن

    • داوداسدی
      داوداسدی1399/03/07 - 23:38

      سلام،واقعا که الان بااین گرونی آهن چجوری مابتونیم خوته بسازیم