پیشتازی فولاد ناب تبریز

پیشتازی فولاد ناب تبریز
پیشتازی فولاد ناب تبریز

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارآهن، کارخانه‌هایی که تولید کننده آهن آلات مصرفی به خوبی قادر شده‌اند که بیشترین ارزش‌افزوده را در این حوزه ایجاد کنند. تولید تیرآهن، نبشی و ناودانی محصولات نهایی در زنجیره فولاد به‌شمار می‌روند که می‌تواند سبب ایجاد ارزش افزوده مناسب و ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارآهن، کارخانه‌هایی که تولید کننده آهن آلات مصرفی به خوبی قادر شده‌اند که بیشترین ارزش‌افزوده را در این حوزه ایجاد کنند. تولید تیرآهن، نبشی و ناودانی محصولات نهایی در زنجیره فولاد به‌شمار می‌روند که می‌تواند سبب ایجاد ارزش افزوده مناسب و اشتغال‌زایی گردد. شرکت فولاد ناب تبریز یکی از شرکت‌هایی است که با تولید انواع نبشی، ناودانی و تیرآهن براساس استانداردهای ملی و جهانی توانسته است نامی شناخته‌شده در بین مصرف‌کنندگان و مشتریان در داخل و خارج کشور به‌دست آورد. دکل‌سازان کشور یکی از مشتریان دائمی و بزرگ این واحد فولادسازی هستند البته بخش قابل‌توجهی از محصولات این شرکت نیز به صادرات اختصاص می یابد.

این شرکت، سازمانی دانش‌محور است که توانایی عرضه محصولات جدید بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی را نیز دارا می باشد و به تدریج در نوسازی خط تولید و کل کارخانه از تجهیزات کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، هند و چین استفاده کرده است. البته ظرفیت شرکت در ابتدا ۲۴۰ هزار تن بود و تنها تولید نبشی را در لیست برنامه های خود داشت اما در سال ۸۸ با اجرایی شدن طرح توسعه کارخانه، تولید ناودانی و تیرآهن نیز به محصولات اضافه شد و ظرفیت خط تولید آن به ۴۵۰ هزارتن در سال رسید.

مدیر تحقیق و توسعه فولاد ناب تبریز با تاکید بر تنوع‌ سبد تولیدات این شرکت، گفت: درحال‌حاضر تولید اصلی شرکت نبشی، ناودانی و تیرآهن است که در سایز‌های مختلف تولید می‌شوند. به عبارت دیگر در سه نوع محصول اصلی ۵۶ سایز تولید می‌کنیم، برای نمونه در نبشی در سایزهای مختلف۳۰ نوع نبشی تولید می‌شود. در تیرآهن و ناودانی نیز همین گونه است که از نظر کیفیت تمام محصولات شرکت در کشور شناخته شده است. وی هم چنین اذعان داشت که میزان اشتغال‌زایی این واحد فولادسازی ۴۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در دو شیفت کاری در کل کارخانه می باشد و کارخانه اکنون با ۸۰درصد ظرفیت اسمی خود کار می‌کند که همین امر نشان می دهد نسبت به سایر تولیدکنندگان در این حوزه، از وضعیت نسبتا خوبی در این بخش  برخوردار است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)