پیشرفت و توسعه اقتصادی در صنعت فولاد

پیشرفت و توسعه اقتصادی در صنعت فولاد
پیشرفت و توسعه اقتصادی در صنعت فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، پیشرفت و توسعه اقتصادی هر کشوری نیازمند گسترش هر چه بیشتر تعاملات بین‌المللی و حضور فعال‌ تر و گسترده‌ تر در بازار های جهانی است. نظام اقتصادی هر کشور نیز مانند تمامی سیستم‌ های باز نیازمند تبادل...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، پیشرفت و توسعه اقتصادی هر کشوری نیازمند گسترش هر چه بیشتر تعاملات بین‌المللی و حضور فعال‌ تر و گسترده‌ تر در بازار های جهانی است. نظام اقتصادی هر کشور نیز مانند تمامی سیستم‌ های باز نیازمند تبادل و ارتباط سازنده با محیط پیرامونی است، بنا بر این صادرات و واردات براى همه کشور ها و در هر نظام اقتصادی امری ضروری است، چرا که هیچ کشوری توان تامین تمام نیاز های خود را ندارد و هر کشورى که دارای توان صادراتى بالایی باشد، از قدرت اقتصادی بالاترى نسبت به سایر کشور ها بر خوردار خواهد بود.
از این رو در این زمینه صنعت فولاد که از صنایع مهم و تاثیر گذار بر اقتصاد کشور است. به دلیل برخورداری از مزیت‌ های رقابتی و ظرفیت‌ های بالقوه‌ فراوان برای رشد و توسعه صادرات از قبیل دسترسی به آب‌ های آزاد، منابع انرژی ارزان‌ قیمت، بهره‌ مندی از نیروی انسانی متخصص و برخورداری از ذخایر قابل توجه مواد اولیه، می‌ تواند به‌ عنوان یکی از مهم ‌ترین اقلام در حوزه صادرات غیر نفتی محسوب شود. 
بدین ترتیب امروزه تولید فولاد و میزان استفاده از آن، نقش اساسی در اقتصاد کشور ها ایفا می ‌کند و به جهت کاربرد آن در حوزه‌ های مختلف به یکی از شاخص‌ های مهم توسعه ‌یافتگی و صنعتی بودن کشور ها بدل شده، بنا بر این در برنامه‌ های توسعه اقتصادی کشور ها، توسعه صنایع فلزی از اهمیت شایان توجهی برخوردار بوده و تقاضای آن نیز در جهان رو به گسترش است.افزایش روند تولید و مصرف فولاد در کشورمان پس از انقلاب از تولید سالانه 368 هزار تن در سال 1357 به 24 میلیون و 670 هزار تن در سال 1397 نشان از درک اهمیت این موضوع و شکوفایی این صنعت در کشور دارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)