پیش‌نیازهای فنی فولاد برای افق ۲۰۲۵

پیش‌نیازهای فنی فولاد برای افق ۲۰۲۵
پیش‌نیازهای فنی فولاد برای افق ۲۰۲۵

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بر‌اساس طرح جامع فولادی، ایران باید تا سال ۲۰۲۵ به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در سال رسد که اجرای این طرح خواسته و هدف نهایی تمامی ارکان بخش‌های دولتی و خصوصی ایران است. طبق هدف گذاری های صورت گرفته با توجه به مزیت رقابتی فولاد ودسترسی ارزان به گاز وسنگ آهن و افزایش سرمایه گذاری در بخش سنگ آهن وبا بهره گیری...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بر‌اساس طرح جامع فولادی، ایران باید تا سال ۲۰۲۵ به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در سال رسد که اجرای این طرح خواسته و هدف نهایی تمامی ارکان بخش‌های دولتی و خصوصی ایران است. طبق هدف گذاری های صورت گرفته با توجه به مزیت رقابتی فولاد ودسترسی ارزان به گاز وسنگ آهن و افزایش سرمایه گذاری در بخش سنگ آهن وبا بهره گیری از قابلیت های آب های آزاد در واردات مواد خام  وصادرات محصولات نهایی و رقابت پذیری تولیداتش باید تمام تلاش خود را به کار گیرد.

تحلیل گران در تحلیل های جهانی خود پیرامون وضعیت کلی و شرایط حال حاضر و آینده بازار فولاد ایران بر این نکته اشاره داشتند که ایران باید تا سال 2025میلادی ظرفیت تولید فولاد خود را به طور نسبی به مقدار  55میلیون تن رساند که رسیدن به  این میزان تولید خود به افزایش 162میلیون تنی سنگ آهن بستگی دارد.

در بررسی صادرات فولاد ایران در ۵ ماه ابتدایی سال توسط تحلیلگران بازارهای بین‌المللی فولاد و سنگ‌آهن مشخص شد که صادرات کل فولاد ایران در حدود ۳ میلیون و ۱۰۷ هزار تن بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد رشد را نشان می دهد. آمار مرداد ماه نیز حاکی از این است که  حجم صادرات ۴۸۳ هزار تنی که نسبت به تیر ماه سال جاری افت ۲۴ درصدی را داشته است ناشی از شروع مرحله اول تحریم‌های آمریکا علیه ایران است که همین امر سبب شده است که خریداران از ترس تحریم‌های آمریکا خریدهای  خود را محدود کنند که البته نمی‌توان از افزایش هزینه‌های حمل دریایی چشم‌پوشی کرد.

فولاد خوزستان به‌عنوان برترین صادرکننده فولاد ایران در مدت مذکور قریب به یک میلیون و ۱۱۰ هزار  تن فولاد صادر کرد. در این مدت فولاد مبارکه تقریبا با صادرات ۶۰۲ هزار و۷۵ تن، ذوب‌آهن اصفهان با ۴۶۳ هزار ، فولاد کاوه جنوب ۴۰۵ هزار تن، فولاد هرمزگان ۳۷۳ هزار ۵۴۹ تن، فولاد خراسان ۱۰۷ هزار تن، فولاد آلیاژی ایران ۳۲ هزار تن و فولاد اکسین ۱۳ هزار تن به طور متوسط دست یافتند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)