چاش های رقابتی بازار فولاد

چاش های رقابتی بازار فولاد
چاش های رقابتی بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با توجه به اینکه علی رغم تمام اعتراضات در بلاتکلیفی بازار فولاد همچنان رکود در بازار حاکم است. متأسفانه به دلیل کاهش مصرف آهن و فولاد در بازار داخلی و اعمال محدودیت‌های صادارتی تولید کنندگان و فروشندگان...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با توجه به اینکه علی رغم تمام اعتراضات در بلاتکلیفی بازار فولاد همچنان رکود در بازار حاکم است. متأسفانه به دلیل کاهش مصرف آهن و فولاد در بازار داخلی و اعمال محدودیت‌های صادارتی تولید کنندگان و فروشندگان این بخش در شرایط مناسبی قرار ندارند. از این رو قیمت گذاری و صادرات محصولات فولادی غیر شفاف است و همین موضوع عاملی شده تا بازار با مشکلات زیادی رو به رو شود.

جهش قیمت ارز و افزایش هزینه‌ های تولید و تحریم‌ های داخلی و خارجی دست ‌انداز‌ هایی بر سر راه توسعه صنعت فولاد است. رقابت ‌پذیری در بخش معدن نقش تعیین‌ کننده‌ای در کاهش قیمت تمام‌شده و افزایش ضریب نفوذ کالا‌ های تولیدی صنایع پایین‌دست مصرفی و نهایی در بازار داخلی و خارجی خواهد داشت.

با توجه به اینکه بخش معدن و صنایع معدنی عمدتاً تأمین‌کننده مواد اولیه و مورد نیاز صنایع نهایی و مصرفی هستند ارتقاء رقابت ‌پذیری این بخش نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش قیمت تمام‌شده این‌گونه صنایع و افزایش ضریب نفوذ کالا‌های تولیدی صنایع پایین‌دست مصرفی و نهایی در بازار داخلی و خارجی خواهد داشت.

به روز نبودن فناوری اکتشاف، استخراج و فراوری معدن و صنایع معدنی، مکان‌ یابی نا مناسب در احداث واحد ‌های بزرگ صنعتی، بهره‌ وری پایین سرمایه در صنایع معدنی با عمر بالا و کمبود نیروی کار آموزش دیده و با مهارت بالا، مشارکت پایین بخش خصوصی در توسعه صنایع معدنی با مقیاس بزرگ عمده‌ ترین چالش ‌های افزایش رقابت‌پذیری بخش معدن و صنایع معدنی از عوامل درونی این بخش اقتصادی است.

از سوی دیگر رکود موجود در بازار داخلی فولاد، مشارکت پایین سرمایه‌گذاران خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی، سیاست‌های پولی و مالی کشور، نوسان در حجم نقدینگی در جامعه، سیاست‌های وام‌دهی و نرخ‌های بالای سود بانکی، سیاست‌های مالیاتی از جمله چالش‌های افزایش رقابت‌پذیری بخش معدن و صنایع معدنی از نظر عوامل بیرونی این بخش است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)