چرا ورق، پروفیل و تیرآهن گران شد؟

چرا ورق، پروفیل و تیرآهن گران شد؟
چرا ورق، پروفیل و تیرآهن گران شد؟

موضوعی که در این روزها بازار آهن با آن مواجه است، افزایش قیمت آهن آلات در برخی از مبادی می باشد. طبق بررسی های صورت گرفته عدم تأمین مواد اولیه از سوی تولیدکنندگان ورق های فولادی بازار را تا حدودی تحت تأثیر قرار داد و موجبات ...

موضوعی که در این روزها بازار آهن با آن مواجه است، افزایش قیمت آهن آلات در برخی از مبادی می باشد. طبق بررسی های صورت گرفته عدم تأمین مواد اولیه از سوی تولیدکنندگان ورق های فولادی بازار را تا حدودی تحت تأثیر قرار داد و موجبات گرانی پروفیل را نیز فراهم آورد. از سوی دیگر در بورس هفته جاری معاملات ورق بطور کل  و از همه مهم تر از سوی مجتمع فولاد مبارکه کنسل گردید که همین امر افزایش چشمگیر قیمت ورق و همچنین افزایش قیمت قوطی پروفیل را در بر داشت.

با توجه به شنیده ها از سوی فعالان اقتصادی و همچنین تجارب کسب شده از دو سال اخیر می توان به یک نتیجه مشترک در خصوص مرزهای حقیقی و روانی قیمت مقاطع در روزهای جاری رسید. افزایش قیمت دو هفته اخیر بخصوص در بورس کالای دوشنبه 9 دی ماه علاوه بر کنسل شدن عرضه ورق، ریشه در زمان تحویل بارهای معامله شده نیز دارد؛ چراکه شنیده ها حاکی از آن است که تحویل آخرین تیرآهن معامله شده بیست و نهم اسفند ماه می باشد. بازار تیرآهن با یک فاز تأخیر و رعایت فاصله هزار تومانی در حال ورود به کانال 6 هزار تومان است.

به گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار آهن، نباید این نکته را نادیده گرفت که با نزدیک شدن به آخر سال، آهن فروشان سعی در تکمیل موجودی انبارهای خود دارند چراکه باید برای فصل بهار و افزایش تقاضا آماده باشد. این امر نیز یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار در شرایط ملتهب این روزهای بازار بشمار می رود. در این میان تحولات حاکم شده بر بازار عراق نیز موجب افزایش قیمت دلار شده که در کنار رشد جهانی قیمت ذغال سنگ  محرکی برای افزایش قیمت فولاد می باشد.

بازار ورق به عنوان پیش قراول بازار مقاطع با قدرت کانال هفت هزار تومان را تصرف کرد که بسیاری از مصرف کنندگان را در شوک فرو برد. در میان این بازار پر نوسان میلگرد آجدار به عنوان جامانده از قافله با رعایت فاصله دو هزار تومانی با بازار ورق با سرعت لاک پشتی کانال 5 هزار تومان را در نوردید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)