چشم انداز تولید فولاد در گرو تامین برق

چشم انداز تولید فولاد در گرو تامین برق
چشم انداز تولید فولاد در گرو تامین برق

آهن پرایس: معاونت وزارت صمت اظهار داشت: میزان خسارت های وارده از قطعی های پیوسته برق و خاموشی های مکرر فقط به زیر مجموعه ایمیدرو حدود هفته ای ۲۳۵ میلیون دلار بوده است.سعید زرندی در سمینار تخصصی برق بیان کرد: صنعت کشور...

آهن پرایس: معاونت وزارت صمت اظهار داشت: میزان خسارت های وارده از قطعی های پیوسته برق و خاموشی های مکرر فقط به زیر مجموعه ایمیدرو حدود هفته ای ۲۳۵ میلیون دلار بوده است.

سعید زرندی در سمینار تخصصی برق بیان کرد: صنعت کشور در سال ۹۹ رشد ۸ درصدی داشته و سال خوبی برای تولید بوده است و با وجود چالش ها و مشکلات ناشی از تحریم و از سوی دیگر شیوع کرونا بخش صنعت و تولید رشد خوبی داشت حتی تا ۳ ماه نخست سال جاری نیز این رشد ادامه داشت.معاون طرح و برنامه وزیر صمت افزود: وزارتخانه وضعیت تولید محصولات صنعتی و معدنی را به صورت ماهانه بررسی می نماید و بر اساس همین بررسی ۲۷ محصول دارای رشد مطلق و ۳۰ محصول نیز دارای رشد عمدتا بالایی بوده اند. از آنجایی که در شرایط دشواری که تحریم ها بر کشور ما تحمیل شده است صنعت فولاد برای گذر از این شرایط نابسامان و همچنین ارز آوری در کشور اهمیت زیادی دارد و ضروریست که یک برنامه منجسم برای این حوزه فراهم گردد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : بازار متلاطم سنگ آهن

ایشان اذعان داشت: ظرفیت فعلی کنستانتره سنگ آهن در کشور بالغ بر ۵۷.۶۶ میلیون تن می باشد ولی چشم انداز بعدی پیش بینی شده برای آن ۸۰ میلیون تن می باشد و حوزه گندله نیز ظرفیت کنونی ۴۷.۶ است که چشم انداز بعدی آن ۵۸ میلیون تن در نظر گرفته شده است. ایشان بر اساس آمار منتشره و همچنین شرایط خوب تولیدات تا ۳ ماه نخست سال جاری ابراز داشت که تحقق چشم اندازهای در نظر گرفته شده با برطرف شدن مشکلات قطعی های پیوسته برق امکان پذیر است چرا سطح تولیدات تا پیش از خردادماه و روبرو شدن با چالش های قطعی های پیوسته برق رضایت بخش بوده است اما در فصل تابستان سال جاری به دلیل قطعی های مکرر برق واحدهای تولید کننده بویژه تولید کنندگان سیمان و فولاد دچار مشکلات زیادی شدند.

ایشان میزان خسارت های ناشی از قطعی های مکرر برق بر واحدهای فولادی الخصوص در مجموعه ایمیدرو را هفته ای ۲۳۵ میلیون دلار اعلام کرد و بیان کرد: چنانچه هدف ما این چنین است که ۵۵ میلیون تن فولاد تولید نماییم حداقل ۵ هزار مگاوات برق  کمبود داریم و وزارت صمت با وزارت نیرو رایزنی کرده است و پیگیر سرمایه گذاری در حوزه برق می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)