چشم انداز فولاد ایران با هماتیت

چشم انداز فولاد ایران با هماتیت
چشم انداز فولاد ایران با هماتیت

آهن پرایس: مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن اظهار داشت: متاسفانه در سال های پیشین توجه کافی به هماتیت نشده است چراکه در اکثر روش های تولید فولاد ما پیگیر این بوده که کنسانتره مگنتیت تولید نماییم، تا بدین وسیله مسیر کنسانتره، گندله و همچنین آهن اسفنجی...

آهن پرایس: مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن اظهار داشت: متاسفانه در سال های پیشین توجه کافی به هماتیت نشده است چراکه در اکثر روش های تولید فولاد ما پیگیر این بوده که کنسانتره مگنتیت تولید نماییم، تا بدین وسیله مسیر کنسانتره، گندله و همچنین آهن اسفنجی را در جهت تولید فولاد سریعتر طی کرده باشیم.
شایان ذکر است بالا بردن عیار و همچنین کنسانتره سازی هماتیت دشواری های زیادی دارد و متاسفانه ذخایر هماتیت کشور توجه چندانی نمی‌شود اما اخیراً فعالیت هایی در داخل کشور در حال پیگیری است و همچنین شرکت های خارجی نیز فناوری هایی را مورد استفاده قرار داده اند تا از هماتیت استفاده نمایند.

بهره برداری  از ذخایر هماتیت کشوری نیازمند یک حرکت نوین اجتماعی و وسیع است چرا که در ابتدای کار نیاز است دانش و داشته هایی که افراد به صورت پراکنده در معادن سراسر کشور دارند جمع آوری و طبقه بندی شود و پس از این مرحله بهترین راهکار در جهت سنگ آهن ایران مشخص شود و پس از آن فعالیت نیز آغاز گردد.این کار یک کار وسیع است که در آن انجمن سنگ آهن، ایمیدرو و همچنین وزارت صمت حرکت های مثبتی را انجام داده اند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : قیمت فولاد متاثر از میزان عرضه


ایشان افزود: بنده معتقدم آینده ذخایر هماتیت می تواند بسیار خوب باشد و چنانچه ما بخواهیم فقط یک تولید کننده عادی باشیم الزام است که از ذخایر هماتیت استفاده نماییم.

ذخایر هماتیت بیش از ۵۵ درصد بسیار محدود است و بیشتر ذخایر هماتیت پا عیار خیلی پایینی دارند یعنی عمده ی هماتیت موجود در کشور بین ۲۴ الی ۴۸ درصد عیار دارند که با توجه به هزینه های سنگین کشتیرانی و صادرات ، قابلیت صادرات ندارد.

تولید سالانه فولاد در جهان بیش از 1620 میلیون تن است. چه بسا بهترین حالت این است که کشور ایران بتواند یکی از تولید کنندگان قهار باشد و با همین روش اشتغال زایی در کشور نیز افزایش یابد. در دولت فعلی ما نیازمندیم که وزارت صمت برنامه های قوی و مدون و پیوسته ای در این زمینه ارائه دهد که صنعت کشور پیشرفت نماید. 

هم اکنون فعالان صنعتی تحت فشارهای زیادی بوده اند چرا که قطعی های پیوسته برق منجر به کاهش تولیدات شده است و از سوی دیگر دستورات وزارت صمت در جهت رعایت کف عرضه در جهت دریافت تیک صادراتی نیز اهرم دیگری در بازار فولاد است. امیدواریم وزارت و دولت جهت افزایش امیدواری و پیشرفت در فعالان صنعتی سازوکارهای منطقی و مسولانه و مفیدی را ارائه نماید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)