چشم انداز قیمت آهن درسال 98

چشم انداز قیمت آهن درسال 98
چشم انداز قیمت آهن درسال 98

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار آهن، طبق آمار منتشر شده مجموع تولید فولاد ایران (خام و مقاطع) در سال گذشته چیزی در حدود 20تا 25 میلیون تن بوده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته در کشورسعی بر این است تا این میزان تولید را در سال آینده به حدود 30میلیون تن برسد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طبق آمار منتشر شده مجموع تولیدفولاد ایران (خام و مقاطع) در سال گذشته چیزی در حدود 20تا 25 میلیون تن بوده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته در کشورسعی بر این است تا این میزان تولید را در سال آینده به حدود 30میلیون تن برسد.

در شرایط کنونی بازار، میزان مصرف داخلی کمترازنصف تناژ تولیدی می باشد که همین امر به انباشت کالا درکشور منجر شده است که با توجه به تداوم روند تورمی در سال جدید، افزایش حجم نقدینگی، افزایش نرخ ارز و کاهش چشم گیر ارزش پول ملی افزایش عرضه در سال آینده را نمی توان با کاهش قیمت ها  همراه دانست .

افزایش نرخ ارز، منجربه کاهش بیشتر ارزش پول ملی و افت بیتشر نرخ داخلی کالاها نسبت به قیمت های جهانی شده است اما با وجود تورم نقطه به نقطه محصولات داخلی و افزایش هزینه های جاری تولید آن ها نمی توان منتظر کاهش قیمت ها در داخل کشور ماند. باید توجه داشت که افزایش نرخ ارز با تمام تلاش دولتمردان در حال جریان است و روند افزایشی قیمت ها در بخش آهن و فولاد نیز متاثر از آن خواهد بود و نمی توان کاهش مصرف داخل نشأت گرفته از افت قدرت خرید را تنها عامل آن دانست.

وضعیت بازار آهن حاکی از عدم موفقیت طرح های نظارتی و کنترلی دولت بر نرخ محصولات بوده است و کاهش مقطعی و اصلاحات جزئی قیمت ها راهکاری موقتی برای شرایط پیش رو می باشد . تا زمانی که وقتی سقف رقابت در بورس باز است و نقدینگی سیال باقی است ،کاهش قیمت ها بعید به نظر می رسد.

در روز های اخیر با وضع شدن تدابیر کنترلی بیشتر بر روی سود سپرده ها و تراکنش های بانکی شاهد خروج منابع از بانک ها و افزایش حجم نقدینگی در جامعه بوده ایم. که متأسفانه تصویب چنین طرح هایی نه تنها به کاهش قیمتها منجر نمیشود بلکه به بی ارزش تر شدن پول ملی نیز دامن می زند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (6)

  • ج
    ج1397/12/10 - 05:38 پاسخ

    وای بر گرانفروشان ولی در عمل وای بر ما مردم بی دفاع هست که هم از بیگانه میخوریم هم از اشنا

  • رضا
    رضا1397/12/09 - 11:37 پاسخ

    سلام این تحلیل شما وسایت های دیگه ناشی از توقف افزایش قیمت وشاید شروع روند کاهشی ،میباشد ،بازار تا اردیبهشت ماه دیگه افزایشی نیست ،،اگر دولت کمی تدبیر به خرخج بده و میزان صادرات رو از طریق دلالان و واسطه ها کنترل کنه شاهد کاهش حداقل ۲۰ درصدی قیمت ها میشویم ،دیگه زیادی داره به تولید کنندگان خوش میگذره /

  • Mahdy
    Mahdy1397/12/09 - 11:04 پاسخ

    اهن پرایس محترم من نمی دانم منابع اطلاعاتی شما از کدام تحلیل گر اقتصادی نشات میگبرد تا انجا که من میدانم ریس کمیسیون اقتصادی مجلس جناب اقای دکتر پورابراهیمی و جناب اقای دکتربحرینی تحلیل گر ومتخصص اقتصادی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و همچنین واقعیتهای اقتصادی همگی بیان میکنند که در اخر اردیبهشت ۹۸دلار در کانال هشت هزار تومان خواهد بود وبه تبع ان ریزش قیمت شدید فولاد و میلگرد را خواهیم داشت نمی دانم چرا شما خلاف واقع و بر خلاف حقیتهای اقتصادی بازار داخل و صادرات حرف میزنید و بر طبل اضطراب و دل نگرانی مردم می کوبی ایا ثروتمند کردن عده ای سود جو و کارخانه دار برای شما اینقدر ارزش دارد ایا شما تحلیل های رسانه ملی و اقتصاد دانان ودلسوزان نظام در رسانه های ملی و دانشگاهها را نمی شنوید

    • محمد قربانی
      محمد قربانی1397/12/11 - 13:06

      دوست عزیز، اینکه گفته های پرایس چقدر درسته یا نه رو کاری ندارم، ولی واقعا تاسف میخورم به ساده بودنتون درمورد کاهش قیمتها، واقعاً تا کی میخواهید با خیال و توهم پیش برید، مگه عشق و عاشقی که همتون احساسی برخورد میکنید، نصفتون مارتون شده لعنت فرستادن و دعا و ... نصف دیگه دل بستین ب دروغ های مسعولین دزد، بیا بیرون ببین چه خبره، تا چند وقت دیگه فکر نان باش که خربزه آب است.

  • محمدم
    محمدم1397/12/09 - 10:53 پاسخ

    پرایسجان از امروز صبح که کاهش قیمتها شروع شده.این چه معنی داره؟شما که مدام بر طبل گرانی میکوبی

  • هادی
    هادی1397/12/09 - 10:39 پاسخ

    همتون دستتون توی یک کاسه اس معلوم نیست چقدر بهت دادن که تحلیل کنی قیمتا همینی که هست . بهدخدا واگزار میکنیم