چندگانگی بازار آهن

چندگانگی بازار آهن
چندگانگی بازار آهن

همانطور که شاهد هستیم بازار فولاد روزهای پیچیده ای را سپری می کند و دچار چندگانگی های جدی شده است. بازی بازار طی روزهای آخر هفته گذشته نیز نشان دارد که قیمت میلگرد آجدار در برابر رشد بهای سایر مصنوعات فولادی، قرار نیست بدون تغییر بماند ...

همانطور که شاهد هستیم بازار فولاد روزهای پیچیده ای را سپری می کند و دچار چندگانگی های جدی شده است. بازی بازار طی روزهای آخر هفته گذشته نیز نشان دارد که قیمت میلگرد آجدار در برابر رشد بهای سایر مصنوعات فولادی، قرار نیست بدون تغییر بماند اما این در حالی است که واقعیت‌های بازار با فرض موجودی به ‌شدت بالای انبارها پتانسیل رشد چندانی را برای میلگرد متصور نیست؛ اگرچه تمایل به رشد قیمت در این حوزه نیز با وجود افزایش قیمت آهن آلات طی هفته اخیر تقویت شده است.

با وجود اینکه بازار میلگرد با جرقه هایی از رشد قیمت مواجه گردید و این رفتار را چند روزی است که شاهد هستیم اما عده ای بر این باورند که بازار میلگرد همچون هفته های قبل با ثبات نسبی همراه است. از طرفی هم روند عمومی نوسان قیمت شمش در بورس کالا از یک مسیر افزایشی تبعیت می‌کند اما فاصله قیمت معاملات هم برجسته می باشد. در بین تمامی مشکلات موجود اعم از افزایش نرخ دلار، مشکلات اقتصادی و افزایش جهانی نرخ سنگ آهن، کمتر کسی از ضعف واقعی تقاضا در بازار آهن بی خبر است و بطور قطع فعالان بازار واقعیت‌های تقاضای موثر از سمت مصرف‌کننده نهایی را درک کرده‌اند.

همانطور که می دانیم تقاضای واقعی در روزهای سرد سال و زمانی که بارش‌های پراکنده در کشور زیاد شده، کاهش می‌یابد البته ناگفته نماند که به دلیل افزایش قیمت مسکن و رونق گام به گام بخش های صنعتی، حجم تقاضای موثر اندکی با رشد همراه بوده است اما از التهاب قیمت ها حمایت نمی کند. وضعیت حاکم بر بازار با داده های قیمت در ماه های اخیر همخوانی ندارد بخصوص در شرایطی که با موجودی بالای انبارها رو به رو هستیم. غول نقدینگی در بازار آهن چند هفته ای است که به حرکت در آمده و تاکنون با رشد قیمت ها خودنمایی محسوسی داشته است که هنوز هم اثرگذاری آن ادامه دار است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (3)

  • محمدی
    محمدی1398/10/16 - 13:55 پاسخ

    امروزم افزایش داشتیم ۵۲۵۰ برای مصرف کننده تا ۵۵۰۰ صرفه ساخت داده ولی بالاتر به هیچ وجه واحد آماده خرید کنید توجیح اقتصادی داره

  • محمدی
    محمدی1398/10/14 - 17:25 پاسخ

    امروز بازم افزایش شد بازار تا آخر سال روبه بالا هست تاقیمت ۶۰۰۰ تومن بعید نیست امروز ۵۱۵۰

  • احمد
    احمد1398/10/14 - 16:44 پاسخ

    همگام با سیاست تحریم آمریکا وفشار حداکثری به مردم وکشور کارخانه های فولاد هر روز دست به افزایش قیمت و ماهیگیری از آب گل آلود میزنند ،دولت هم ممچنان بی تفاوت نسبت به این همه اجحاف وگرانفروشی !!!!!