چین محرک قدرتمند بازار فولاد

چین محرک قدرتمند بازار فولاد
چین محرک قدرتمند بازار فولاد

با توجه به روند قیمت گذاری آهن آلات اگرچه قیمت فولاد تاثیر قابل‌توجهی از شیوع این ویروس نپذیرفت اما کاهش تقاضا و در ادامه تولید بخش قابل‌توجهی از فعالان این حوزه ‌ها را در همین زمان تحت تاثیر قرار داد؛ از این رو بازگشت سطح تقاضا به حالت اولیه اهمیت ...

با توجه به روند قیمت گذاری آهن آلات اگرچه قیمت فولاد تاثیر قابل‌توجهی از شیوع این ویروس نپذیرفت اما کاهش تقاضا و در ادامه تولید بخش قابل‌توجهی از فعالان این حوزه ‌ها را در همین زمان تحت تاثیر قرار داد؛ از این رو بازگشت سطح تقاضا به حالت اولیه اهمیت قابل‌ توجهی دارد. در روزهای اخیر صنایع خودرو سازی دنیا در مرحله بازگشایی مجدد قرار گرفته‌ اند و پیش ‌بینی می ‌شود که بسیاری از فعالیت‌ های ساخت‌ و ساز و حمل ‌و نقل دنیا در ماه جاری آغاز شوند، هرچند این بازگشایی همانند قبل نخواهد بود و تا مدتی تمامی فعالیت‌ ها به ‌صورت کنترل شده ادامه پیدا خواهد کرد. این موضوع باعث می‌شود محدودیت در بخش تقاضا نیز تا زمانی که اقتصاد های بزرگ دنیا به روال عادی خود بازنگردند، ادامه یابد.

هم چنین گسترش سریع بیماری در دنیا باعث شد بسیاری از کشورها در اولویت‌ های خود تجدید نظر کنند و به‌ جای سرمایه‌ گذاری در بخش ‌های زیر ساخت و توسعه ‌ای بر رفع نیاز های اساسی جامعه تمرکز یابند که همین موضوع نیز چشم‌ انداز مصرف فولاد دنیا را در هاله‌ ای از ابهام قرار داده است. درواقع تا زمانی که صنایع خودرو ساز، بخش مسکن و زیرساخت در دنیا به حالت طبیعی خود بازنگردد سطح تقاضا نیز روال طبیعی پیدا نمی‌کند.

در میان اقتصاد های دنیا، چین توانسته از این بحران عبور کند و تا حدی به شرایط عادی بازگردد. این موضوع نیز در همین چند هفته بر بازار فولاد دنیا اثر گذاشته و بخشی از افزایش قیمت‌ های جهانی نیز متاثر از همین موضوع است. این که چین زودتر از سایر کشور ها به کرونا مبتلا شده و سریع‌تر وارد فاز بهبود شد خود به‌ عنوان یک سوپاپ اطمینان در بازار فولاد عمل کرده و تقاضای چین خود محرک قدرتمندی برای بهبود بازار شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)