کاهش تب و تاب بازار فولاد در روزهای آتی

کاهش تب د تاب بازار فولاد در روزهای آتی
کاهش تب و تاب بازار فولاد در روزهای آتی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در حال حاضر بازار فولاد در شرایط مناسبی قرار ندارد و با توجه به این وضعیت، کارشناسان این بخش اعلام کردند که شرایط فعلی اصلا امیدوار کننده نمی باشد.  روز گذشته شاهد افزایش قیمت ورق گالوانیزه درب کارخانه ها بودیم. اما این وضعیت تنها برای ورق های گالوانیزه رخ نداد و در بخش ورق سیاه کارخانه هایی از قبیل کاویان و اکسین نیز قیمت هایشان را با افزایش اعلام نمودند. مطابق گفته کارشناسان در هفته های گذشته

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در حال حاضر بازار فولاد در شرایط مناسبی قرار ندارد و با توجه به این وضعیت، کارشناسان این بخش اعلام کردند که شرایط فعلی اصلا امیدوار کننده نمی باشد. 
روز گذشته شاهد افزایش قیمت ورق گالوانیزه درب کارخانه ها بودیم. اما این وضعیت تنها برای ورق های گالوانیزه رخ نداد و در بخش ورق سیاه کارخانه هایی از قبیل کاویان و اکسین نیز قیمت هایشان را با افزایش اعلام نمودند. مطابق گفته کارشناسان در هفته های گذشته، بازار فولاد و ارز و سکه طی روزهای آینده با اشوب و افزایش قیمت مواجه خواهد شد. 
اولین واکنش بازار فولاد پس از یک هفته تعطیلی به حوادث سیاسی را می توان تحرکات روز گذشته دانست. تجربه ثابت کرده است که بازار فولاد بدلیل وابستگی شدید به بازار ارز، به حوادث منفی در بازارهای اقتصادی به سرعت واکنش نشان می دهد و به معنی دیگر همیشه پیشتاز بازار های مشابه خود بوده است. 
در واقع گسترش شبکه های ارتباطی و همچنین گسترش سریع اخبار تورم در جامعه موجب شده تا بی اعتمادی مردم به سیاست های اقتصادی دولت روز به روز بیشتر شود. که نتیجه تمام این سیاست های اشتباه بجز موضوع تحریم ها، هجوم سرمایه های سرگردان و نقدینگی به سمت بازار های هدف می باشد که این امر نیز موجب افزایش بی رویه قیمت ها در برخی کارخانه های تولید کننده از جمله ورق گالوانیزه مبارکه و یا میلگرد نیشابور و پروفیل نیکان خواهد شد. 


افزایش تقاضا در نتیجه ی ترس از آینده اقتصادی کشور
به عبارتی دیگر نگرانی از آینده اقتصادی کشور او از طرفی دیگر کاهش سرمایه تجار همه موجب افزایش خرید بیشتر از میزان ظرفیت موجود و تقاضا  شده است که همین امر خود موجب بالا رفتن نرخ تورم خواهد شد. و تا زمانی که دولت اقداماتی مبنی بر جلب اعتماد مردم و همچنین تامین ارز مورد نیاز آن ها صورت ندهد، این روند نگران کننده همچنان ادامه خواهد داشت و هر روزه شاهد افزایش قیمت در بخش های مختلف بازار فولاد از جمله محصولات تخت خواهیم بود.
امکان کاهش تب و تاب بازار فولاد تا چند روز آینده وجود دارد اما با این شرایط سکه دو میلیون و پانصدی و دلار هفت تومانی و میلگرد … تومانی تا چند روز آینده دور از انتظار نمی باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)