کاهش تعرفه واردات باعث ارزان شدن فولاد نمی شود

کاهش تعرفه واردات باعث ارزان شدن فولاد نمی شود
کاهش تعرفه واردات باعث ارزان شدن فولاد نمی شود

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، سید رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفتگویی درباره کاهش تعرفه واردات گفت: در شرایطی در قیمت های داخلی از نرخ های جهانی کمتر است و در کارخانه هم ظرفیت خالی وجود دارد، کاهش تعرفه واردات هیچ تاثیری بر قیمت فولاد نخواهد گذاشت و دولت را به اهداف مد نظرش نمی رساند. خلیفه سلطانی در ادامه افزود: در میان تمام کشور های فولاد ساز

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، سید رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفتگویی درباره کاهش تعرفه واردات گفت: در شرایطی در قیمت های داخلی از نرخ های جهانی کمتر است و در کارخانه هم ظرفیت خالی وجود دارد، کاهش تعرفه واردات هیچ تاثیری بر قیمت فولاد نخواهد گذاشت و دولت را به اهداف مد نظرش نمی رساند.

خلیفه سلطانی در ادامه افزود: در میان تمام کشور های فولاد ساز در دنیا، تعرفه فولاد ایران پایین سطح را دارد که این موضوع یک تهدید بسیار بزرگی برای صنعت فولاد که یک صنعت مادر بشمار می رود، است. زیرا درصورتی که تعرفه های اخیر دولت امریکا که توسط ترامپ گذاشته شده، اجرایی شود شاهد افزایش بی رویه صادرات محصولات فولاد چین به کشور هایی که دارای تعرفه صادرات پایین هستند از جمله ایران خواهیم بود.  با توجه به این موضوع، دولت علاوه بر صیانت از تعرفه های فعلی که در چند سال اخیر نظم خوبی پیدا کرده باید مکانیسم های safe guard و اقدام فوری را نیز تدوین نماید.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره بالا رفتن قیمت فولاد عنوان کرد: در حال حاضر دولت در پی کنترل قیمت ها در بازار است اما در مورد فولاد باید به این موضوع توجه داشت که مبنای قیمت در صنعت فولاد چه برای کشور های تولید کننده و چه کشور های صادر کننده و وارد کننده، قیمت های جهانی است و در شرایط فعلی قیمت فولاد در کشور از نرخ جهانی پایین تر است که این وضعیت برای اولین بار است که در کشور ما رخ داده است.

سید رسول رخلیفه سلطانی در اخر با اشاره به میزان تولید فولاد در کشور، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد در کشور 32 میلیون تن می باشد که این میزان تا پایان سال جاری از مرز افزایش 20 میلیون تن خواهد گذشت. همچنین در برخی از محصولات شاهد تولید بیش تر از نیاز داخل هستیم که مازاد این تولیدات به دیگر کشور ها صادر خواهند شد به همین دلیل پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به صادرات 8 میلیون تنی در زنجیره فولاد دست یابیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)