کاهش تقاضا با افزایش قیمت ها

کاهش تقاضا با افزایش قیمت ها
کاهش تقاضا با افزایش قیمت ها

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در چند ماه اخیر نرخ محصولات فولادی در بورس کالا رشد قابل توجهی داشته است. این در حالی است که با شیوع کرونا، بازارهای جهانی در رکود به سر می برند و صادرات اکثر کالاها هم مختل شده است. اگر چه کرونا هم مشکلات و محدودیت هایی در روند صادرات...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در چند ماه اخیر نرخ محصولات فولادی در بورس کالا رشد قابل توجهی داشته است. این در حالی است که با شیوع کرونا، بازارهای جهانی در رکود به سر می برند و صادرات اکثر کالاها هم مختل شده است. اگر چه کرونا هم مشکلات و محدودیت هایی در روند صادرات ایجاد کرده ولی مهمترین پارامتر اثر گذار بر صادرات فولادی ها، محدودیت های ناشی از تحریم هاست. البته نمی توان گفت تحریم ها صرفا آثار منفی بر جای گذاشته و در واقع محدودیت های ناشی از تحریم، فرصت هایی هم برای تولید کنندگان فراهم کرده و موجب شکوفایی بعضی صنایع هم شده است.

در صورت تداوم شرایط فعلی و مشکلات ناشی از کرونا و تحریم، بعید است صنعت فولاد کشور به لحاظ حجمی بتواند صادرات مطلوبی محقق کند و به نظر می رسد حجم صادرات در سال جاری کمتر از سال ۹۸ خواهد بود. ولی به لحاظ ریالی انتظار می رود شاهد رشد سودآوری شرکت های فولادی باشیم. در حال حاضر، افزایش نرخ تورم و رشد افسار گسیخته حجم نقدینگی منجر به افزایش ارزش دارایی ها و ارزش جایگزینی شرکت ها و نیز افزایش نرخ محصولات تولیدی شرکت ها شده و همین عوامل، سهام شرکت های فولادی را هم جذاب کرده است.

 ضمن اینکه اعلام شده شرکت های بورسی امکان افزایش سرمایه از محل صرف سهام را خواهند داشت و اگر این روش افزایش سرمایه اجرایی شود، شرکت ها امکان تامین مالی از بازار سرمایه را خواهند داشت و این خود، اقدام جذابی خواهد بود.  علاوه بر این، فولادی ها می توانند از محل انتشار اوراق نیز از بازار سرمایه تامین مالی کرده و مواد اولیه مورد نیاز خود را تهیه کنند و این موضوع هم به بهبود عملکرد و جذابیت بیشتر سهم های فولادی کمک خواهد کرد. بنابراین ممکن است بازار خودرو و لوازم خانگی و... کشش افزایش قیمت زیادی نداشته باشند و افزایش قیمت ها موجب کاهش تقاضا شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)