کاهش تنش ها در بازار آهن

کاهش تنش ها در بازار آهن
کاهش تنش ها در بازار آهن

آهن پرایس: روز گذشته بسیار پر اهمیت و ماندگار بود و مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری برگزار شد و شاید بتوان گفت بازار دیروز تحت تاثیر مراسمات و جو روانی منطقه بود است به طور کلی قیمت ارز مجددا مسیر صعودی را در پیش گرفت و پس از پاره ای ریز موجها  روی کانال...

آهن پرایس: روز گذشته بسیار پر اهمیت و ماندگار بود و مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری برگزار شد و شاید بتوان گفت بازار دیروز تحت تاثیر مراسمات و جو روانی منطقه بود است به طور کلی قیمت ارز مجددا مسیر صعودی را در پیش گرفت و پس از پاره ای ریز موجها  روی کانال 25 هزار و 750 تومان قرار گرفت .در بازار آهن آلات مسیر ثباتی قیمتی و بعضا اندک نوساناتی 100 تومانی رویت شد. 

دقیقا طبق پیش بینی قبلی که انجام داده بودیم تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی افزایش یافت و تاثیر مستقیم خود را بر بازار ارز گذاشت و افزایشی شد و دور از انتظار نیست که مجددا دلار را روی کانال 26 هزار تومان رویت کنیم هر چند نحوه ی عملکرد بازار ساز در کنترل این التهابات و نوسانات نیز بی اثر نخواهد بود.  

خوش خبری دیگر آنکه در بورس کالا نیز بالاخره بعد از سه هفته تعطیلی پیوسته عرضه ی شمش؛ تولیدکنندگان شمش بلوم خود را عرضه کردند که با رقابتی بالغ بر 5.5 درصد میانگین قیمت شمش از 14 هزار تومان عبور کرد. این افزایش و رقابت نیز سیگنال دیگری جهت افزایش قیمت های اخیر می باشد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بازار آهن در حال تخلیه التهاب

می توان اظهار داشت چنانچه دلار رشد آنچنانی نداشته باشد؛ امروز و فردا می توان انتظار ثبات از بازار آهن داشت شایان ذکر است در دو ماه اخیر آنچه که همواره ثابت بوده تعداد مصرف کننده است که خریداران در حال حاضر دست نگه داشته اند اما در صورت تثبت قیمتی و زیر فروشی هایی با تخفیف امیدواریم بازار آهن جان دوباره گیرد. 

در پی بررسی قیمت روزانه آهن آلات نتیجه میگیریم که روز گذشته قیمت میلگرد اکثرا ثابت بود و نوساناتی جزیی کاهشی درمحدوده ی 50 تا 300 تومانی را لمس کرد. سقف قیمتی میلگرد روی نرخ 18 هزار و 400 تومان لحاظ شد و کف قیمتی نیز با کاهشی 50 تومانی روی نرخ 17 هزار و 300 تومان نشست. مبادی فروش در بازار آهن؛ قیمت نبشی و قیمت ناودانی را ثابت لحاظ کردند.

در بازار تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی کاهش قیمت تیرآهن در حدود 150 تومان  و در بخش شاخه فروشی نیز رویه سکون و ثبات را در پیش گرفتند. 
بازار پروفیل که بشدت در مقاومت بود در روز گذشته شاهد اعلام قیمت پروفیل کارخانه فولاد مبارکه در کانال 26 هزار و 600 تومان الی 27 هزار تومان بودیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 4 از 5 - 4 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • فرهاد
    فرهاد1400/05/14 - 22:22 پاسخ

    اگر جلوی مافیای فولاد مبارکه را نگیرند بازار آهن هیچوقت روی آرامش و ثبات را به خود نخواهد دید. چرا باید جنسی که صفر تا صد آن داخلی هست به بالای 30 تومن برسد. این رانت هست که سوداگران آهن به آن دامن می‌زنند. چرا باید ورق در بورس به چند نفر عرضه شود. در این کشور نفراتی هستن که به نان شب محتاج هَستن ولی در بورس نفری پیدا می‌شود که چند میلیارد پول به حساب کارخانه واریز می‌کند تا بعد از سه ماه آهن تحویل بگیرد. آیا آن شخص اجازه می‌دهد تا آهن بعد از سه ماه ارزان شود؟ حتما که نه. پس قوه قضائیه باید جلوی این رانتخواران را بگیرد که حتما با این کار قیمت واقعی ورق که 15 تومن هست محقق خواهد شد. و ما ملت با اقتداری که از آقای رئیسی و آقای اژه ای سراغ داریم حتما بازار آهن سروسامان خواهد گرفت. چرا باید شمش 7 تومنی به 14 تومن برسد. به ریال تولید می‌کنند به دلار در بازار داخل می‌فروشند. دوستان حمایت کنید تا دست سوداگران از بازار آهن قطع شود.