کاهش تولید فولاد چین طی 2 سال آینده

کاهش تولید فولاد چین طی 2 سال آینده
کاهش تولید فولاد چین طی 2 سال آینده

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، تولید فولاد در جهان در سال 2017 با افزایش قیمت همراه بوده است. از سویی دیگر می توان گفت رشد اقتصاد و تولیدات جهانی از این صنعت حمایت کرده اند. با توجه به این موضوع انتظار کاهش تولید و مصرف فولاد چین در دو سال آینده وجود دارد. دلیل این کاهش تولید را می توان مدیریت عرضه این محصول دانست. در شرایطی که انتظار می رود تولید فولاد چین کاهش یابد، در سمتی دیگر پیش بینی می شود سایر کشورها به واسطه تداوم

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، تولید فولاد در جهان در سال 2017 با افزایش قیمت همراه بوده است. از سویی دیگر می توان گفت رشد اقتصاد و تولیدات جهانی از این صنعت حمایت کرده اند. با توجه به این موضوع انتظار کاهش تولید و مصرف فولاد چین در دو سال آینده وجود دارد. دلیل این کاهش تولید را می توان مدیریت عرضه این محصول دانست.
در شرایطی که انتظار می رود تولید فولاد چین کاهش یابد، در سمتی دیگر پیش بینی می شود سایر کشورها به واسطه تداوم رشد اقتصادی و صنعتی از تولید و مصرف فولاد حمایت کنند. این حمایت در کشورهایی مانند هند  بیشتر دیده می شود. به علاوه در کشوری مانند استرالیا، افزایش تولید فولاد زمینه حمایت از صادرات محصولات معدنی همچون سنگ آهن و زغال‌سنگ را فراهم کرده است.
50 درصد از کل تولید فولاد دنیا در دستان چین بوده است، به همین دلیل این کشور را به بزرگترین تولید کننده جهان تبدیل کرده است. پس از چین اتحادیه اروپا می باشد که 10 درصد از سهم تولید جهان را به خود اختصاص داده است. کشور ژاپن با 6.4 درصد و هند با 5.9 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. سایر کشورها در مجموع سهم 22.9 درصدی از تولید فولاد را به خود اختصاص داده اند.
با نگاهی جامع به تولید فولاد، به این مهم دست می یابیم که تولید این فلز طی سال جاری در کشور چین با افزایش همراه بوده است که دلیل آن می تواند افزایش قیمت بوده که به دنبال آن بالا رفتن سود قابل کسب برای شرکت‌های فولادی شده است. گفتنی است که تولید این فلز در 3 ماهه منتهی به آگوست سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از افزایش بیش از 8 درصدی برخوردار بود. تولید این محصول در ماه آگوست به رکورد 74.6 میلیون تن رسید.
باید خاطرنشان کرد که دولت چین اطلاعیه‌هایی را مبنی بر کاهش تولید فولاد در بسیاری از واحدهای این صنعت در زمستان صادر کرده است. طبق این اطلاعیه‌ها، در شهرهای بزرگ برای بهتر شدن کیفیت هوا باید ظرفیت تولید فولاد، حتی به نصف کاهش یابد. این سیاست از اواسط ماه نوامبر سال جاری تا اواسط ماه مارس 2018 اجرا می‌شود و میزان عرضه فولاد را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)