کاهش قیمت در بازار اهن ادامه دارد

کاهش قیمت در بازار اهن ادامه دارد
کاهش قیمت در بازار اهن ادامه دارد

با توجه به قیمت های اعلامی از سوی کارخانه ها و عرضه کنندگان اهن الات در کشور , به قاطعیت میتوان اعلام کرد روند نزولی قیمت ها همچنان ادامه دارد. با توجه به برسی نمودار ها و آمار های منتشر شده از وضعیت قیمت ها در بازار میتوان نتیجه گرفت نه تنها شاهد افزایش قیمت در بازار نبودیم بلکه قیمت ها بشدت افت کرده که این امر میتواند ناشی از کاهش خرید مردم , بالارفتن میزان عرضه, افت قیمت  بازار های جهانی اهن و فولاد و کاهش 

با توجه به قیمت های اعلامی از سوی کارخانه ها و عرضه کنندگان اهن الات در کشور , به قاطعیت میتوان اعلام کرد روند نزولی قیمت ها همچنان ادامه دارد. با توجه به برسی نمودار ها و آمار های منتشر شده از وضعیت قیمت ها در بازار میتوان نتیجه گرفت نه تنها شاهد افزایش قیمت در بازار نبودیم بلکه قیمت ها بشدت افت کرده که این امر میتواند ناشی از کاهش خرید مردم , بالارفتن میزان عرضه, افت قیمت در بازار های جهانی اهن و فولاد و کاهش میزان مصرف آهن آلات در کشور باشد.
آهن آلات تولید شده در کارخانه ها در مصارف تولید لوازم خانگی , صنعت خودرو سازی و بخش عمده آن در ساخت و ساز مسکن استفاده میشود. لازم به ذکر است که به دلایلی مختلفی از جمله تمایلی که خریداران به خرید لوازم خانگی خارجی و وارداتی دارند بسیار زیاد است و این امر باعث میشود تا تولید کنندگان داخلی نتوانند به میزان انبوهی اقدام به تولید کنند. تولیدات کم آنها موجب میشود تا میزان مصرفشان از خرید آهن آلات بشدت کاهش یابد. از سویی دیگر, اعطای وام و تسهیلاتی که برای انبوه سازان مسکن کار ساز نبود و نتوانست به درد بساز و بفروش های مسکن بخورد که این امر در نهایت باعث ادامه داشتن روند نزولی در ساخت مسکن شد. مجموع این عوامل و عوامل دیگری باعث میشود تا میزان خرید آهن آلات در کشور در یک سراشیبی بیافتاد که به همراه آن قیمت ها نیز بشدت کاهش یابند.
درحال حاضر شرایط به نحوی می باشد که عرضه کنندگان اهن الات با امید آنکه اگر قیمت ها کاهش یابند میزان خرید مردم افزایش پیدا میکند، فعلا قصد افزایش قیمت هارا ندارند. البته باید این نکته را نیز در نظر بگیرم که وضعیت بازار اهن قابل پیش بینى نیست و احتمال افزایش قیمت نیز وجود دارد.

طبق گزارشات و آمار های منتشر شده از وضعیت بازار آهن آلات کشور، روند نزولی قیمت ها در بازار آهن همچنان وجود دارد. با توجه به برسی شرایط موجود در بازار می توان به روشنی اعلام کرد که سیر قیمت ها در بازار اهن الات کشور در طول یک ماه اخیر تا کنون، در یک حالت ثابت یا کاهش بوده و افزایش قیمت چشم گیری در بازار مشاهده نشده است. علارغم اینکه در بازار های داخلی ایران شاهد کاهش قیمت ها هستیم، در بازار فولاد و سنگ آهن چین شاهد افزایش قیمت ها هستیم که این امر میتواند در روز های آتی بر بازار های جهانی تاثیر گذار باشد. همچنین گفتنی است که در هفته ای که گذشت شاهد افزایش قیمت فولاد در بازار چین بوده ایم که این امر میتواند به دلیل افزایش میزان تقاضا و محدودیت های تولید در کشور چین باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)