کاهش قیمت در بازار های صادراتی فولاد

کاهش قیمت در بازار های صادراتی فولاد
کاهش قیمت در بازار های صادراتی فولاد

قیمت های صادراتی فولادکشور در هفته گذشته روندی کاهشی را در پیش گرفته تا بدین وسیله با نرخ های جهانی همخوانی داشته باشد. این در شرایطی است که در آخرین روز های هفته گذشته شاهد نشانه های افزایش قیمت در بازار های جهانی فولاد بوده ایم. چنانچه این نشانه های بخواهد بر بازار های صادراتی...

قیمت های صادراتی فولاد کشور در هفته گذشته روندی کاهشی را در پیش گرفته تا بدین وسیله با نرخ های جهانی همخوانی داشته باشد. این در شرایطی است که در آخرین روز های هفته گذشته شاهد نشانه های افزایش قیمت در بازار های جهانی فولاد بوده ایم. چنانچه این نشانه های بخواهد بر بازار های صادراتی کشور اثر گذارد، طی روز های آتی تاثیراتش را در بازار های کشور خواهیم دید.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بالا رفتن قیمت حمل و نقل دریایی طی روز های اخیر باعث شد تا نرخ های محصولات فولادی کشور با کاهش مواجه شود تا جایی که در بیشتر مواقع حمل و نقل به عنوان یک معضل شناخته شده است. این در شرایطی است که نرخ های جهانی هم میل به افت قیمت داشتند به همین دلیل کاهش قیمت در این بازار چندان دور از انتظار نبوده است. شنیده ها حاکی از ادامه صادرات ریالی برای برخی از مصنوعات فولادی همانند میلگرد به شیوه های مختلف به کشور های داخل منطقه می باشد. در این میان نرخ شمش فولاد در بازه 410 تا 415 دلار اعلام گردید اما در هنگام تحویل بار کشتی نرخ 407 دلار برای هر تن نیز به گوش می رسید. در حالت کلی قیمت های هفته پیشین نسبتا منطقی بنظر می رسید.

طی هفته گذشته قیمت میلگرد های صادراتی متفاوت به گوش می رسید که البته گزارش ها حاکی از آن دارد که قسمتی از محموله ها همچنان هم بصورت ریالی به دیگر کشور های منطقه صادر می شود بدین صورت که خریداران کالا را داخل کشور با نرخ های ریالی خریداری می کنند و پس از انجام کارهای گمرکی آن را به روش های متفاوتی صادر می کنند. همین امر موجب شده تا قیمت های مختلفی برای صادرات میلگرد ها اعلام شود که شاید در برخی مواقع کمتر از نرخ ها فعلی باشد. شرایط تحویل میلگرد ها نیز هم بصورت درب کارخانه و هم تحویل در مرز ها می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)