کشورهای اسلامی بزرگترین واردکنندگان فولاد ایران

کشورهای اسلامی بزرگترین واردکنندگان فولاد ایران
کشورهای اسلامی بزرگترین واردکنندگان فولاد ایران

کشورمان در زمینه تولید فولاد بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد در مقام هفدهم دنیا در سال ۲۰۱۰ قرار داشت و حال در بررسی تازه درباره عملکرد صادرات فولاد کشور ۱۳ کشور اسلامی ۶۰ درصد اقلام صادراتی فولاد ایران را به خود اختصاص داده اند.  گروه سیاسی: فولاد پر مصرف‌ترین فلز صنعتی است و مصرفش پیوسته افزایش می‌یابد. امروزه تولید فولاد جهان نزدیک به هزار و سیصد میلیون تن در سال است ...

کشورمان در زمینه تولید فولاد بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد در مقام هفدهم دنیا در سال ۲۰۱۰ قرار داشت و حال در بررسی تازه درباره عملکرد صادرات فولاد کشور ۱۳ کشور اسلامی ۶۰ درصد اقلام صادراتی فولاد ایران را به خود اختصاص داده اند.  گروه سیاسی: فولاد پر مصرف‌ترین فلز صنعتی است و مصرفش پیوسته افزایش می‌یابد. امروزه تولید فولاد جهان نزدیک به هزار و سیصد میلیون تن در سال است 

 گفته می‌شود فولاد سازی از هندوستان به ایران آمده است، زیرا در دوران باستان، فولاد هندی بنام بوده است. فولاد چند جوشی است. برای ساختن فولاد، کربن آهن خامِ سفید را می‌سوزانند، تا از۵/۳ تا ۶ درصد به ۲/۰ تا ۵/۱ درصد وزنش کاهش یابد، عنصر‌های دیگر را در آن اندازه می‌کنند تا فولاد خواسته شده ساخته شود. بنابراین گزارش، کشورمان در تولید فولاد دارای جایگاه بین المللی است به طوری که در سال 2010 در مقام هفدهم دنیا قرار داشت.

 

بنابراین گزارش، کشورمان در زمینه تولید فولاد به پیشرفتی رسیده است که بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد؛ رشد تولید فولاد خام ایران در ماه اکتبر (دهم مهر تا دهم آبان ماه) نزدیک به 24 درصد رشد را ثبت کرده و این میزان در 10 ماهه میلادی (دوازدهم دی 1394 تا دهم آبان 1395) بیش از 9 درصد شده است و حال در بررسی تازه درباره عملکرد صادرات فولاد کشور در دوره هشت ماهه امسال (منتهی به آبان ماه) نشان می دهد، 13 کشور اسلامی 60 درصد اقلام صادراتی را به ارزش بیش از 940 میلیون دلار به خود اختصاص دادند.

 

این گزارش می افزاید: ایرنا در این زمینه خبر داده است: "صادرات زنجیره فولاد ایران به 20 مقصد در دوره یادشده انجام شد.کشورهای امارات متحده عربی، عمان، عراق، افغانستان، اردن، ترکیه، مراکش، مصر، ترکمنستان، بنگلادش، کویت، قطر و پاکستان، 13 بازار صادراتی زنجیره فولاد ایران در دوره هشت ماهه یاد شده محسوب می شوند. کشورهای امارات متحده عربی، عمان و عراق به ترتیب با سهم جذب 13، هشت و 6 درصدی از صادرات زنجیره فولاد ایران در این مدت رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. زنجیره فولاد ایران پس از سنگ آهن استخراجی شامل کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش، ورق و دیگر تولیدات این بخش می شود.

براساس بررسی انجام شده در زمینه صادرات زنجیره فولاد ایران در دوره هشت ماهه امسال، سه کشور اروپایی ایتالیا، اسپانیا و بلژیک مقصد صدور زنجیره فولاد ایران بودند. ایتالیا در این مدت با جذب 486 هزار تن زنجیره فواد ایران به ارزش 265.7 میلیون دلار در قاره اروپا بالاترین سهم را به خود اختصاص داد؛ اسپانیا 144 هزار تن به ارزش 107.4 میلیون دلار و بلژیک با 37 هزار تن به ارزش 34.8 میلیون دلار از صادرات این بخش را جذب کرد. متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی زنجیره فولاد به مقصد ایتالیا 547 دلار، اسپانیا 748 دلار و بلژیک 943 دلار ثبت شده است."

یادآور می شود: ایران در افق 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد خام را پیش بینی کرده که از این رقم حدود 15 میلیون تن سهم صادرات است.

برای ورود به کانال ما در تلگرام کلیک کنید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)