کنترل بازار فولاد با حذف دلالان

کنترل بازار فولاد با حذف دلالان
کنترل بازار فولاد با حذف دلالان

آهن پرایس: حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد درگفت و گو با خبرنگاران در رابطه با تورم بیش از 33 درصدی محصولات فولادی از آغاز سال تاکنون اظهار کرد: علت این مسئله آن است که صنایع اصلی مصرف کننده همچون صنعت مسکن، خودروسازی...

آهن پرایس: حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد درگفت و گو با خبرنگاران در رابطه با تورم بیش از 33 درصدی محصولات فولادی از آغاز سال تاکنون اظهار کرد: علت این مسئله آن است که صنایع اصلی مصرف کننده همچون صنعت مسکن، خودروسازی و لوازم خانگی که بر صنعت فولاد تاثیرگذار هستند، به دنبال افزایش محصولات خود هم سو با دیگر محصولات بوده اند.

به طور مثال، در صنعت مسکن به واسطه افزایش قابل توجه قیمت مسکن و از دیگر سو قیمت های سرسام آور مصالح، خدمات مسکن هم افزایش یافته به این صورت که محصولاتی از جمله فولاد که در فعالیت های عمرانی دخیل هستند در تلاش هستند تا خود را به آن قیمت برسانند.

رستگار در پاسخ به این سوال که چرا فولاد گران شده است، بیان کرد: از آنجایی که انرژی و قطعات گران شد و همچنین وقتی امکان ورود لوازم یدکی از خارج از کشور وجود ندارد، از این رو قطعات تولیدی در داخل نیز با افزایش زیاد قیمت مواجه خواهند شد. به عبارتی اینطور به نظر می رسد که میان قیمت تمامی محصولات ارتباطی هماهنگ در جهت افزایش قیمت ها وجود دارد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : چشم انداز فولاد ایران با هماتیت

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در ادامه بیان کرد: در صورتی که تمامی صنایع و فعالیت ها بر اساس قانون و طبق شرح وظایف عمل نکنند و همچنین تا زمانی که تمامی مسائل را به ارز خارجی گره بزنیم، مسائل و مشکلات اقتصادی موجود در کشور قابل حل نمی باشد. رستگار گفت: با تبعیت اقتصاد کشور از ارز خارجی و همچنین اقتصاد جهانی چندان موافق نبوده، زیرا فقط بخشی از اقتصاد ما به ارز خارجی نیازمند است که این موضوع نیز می بایست با مدیریت و برنامه ریزی ساماندهی شود.

وی ادامه داد: باوجود اینکه ما با بورس های جهانی و بازارهای جهانی هیچ ارتباطی نداریم، اما کشوری هستیم که به طور کامل از اقتصاد جهانی تاثیر می پذیریم؛ همین عامل موجب می شود تا با تغییرات اقتصادی گسترده و همچنین افزایش تورم در کل شرایط کشور از جمله اقتصاد روبه رو شویم که این موضوع منطقی و معقول به نظر نمی رسد.

رستگار تصریح کرد: با انجام برنامه ریزی های درست می بایست در جهت ساماندهی بازار فولاد اقدام کرد و اینگونه به نظر می رسد که با تغییرات موجود در وزارت صمت این اتفاق رخ می دهد و بازار کنترل شده و در مقابل سوء استفاده ها در بازار آهن ایستادگی خواهد شد. برخی از افراد حاضر در این بازار با سوء استفاده از جو موجود، اقدام به ایجاد تنش در بازار کرده اند؛ از این رو حضور ناظرانی از جمله وزارت صمت می تواند در جهت آرامش و ساماندهی بازار موثر واقع شود.

وی در پایان بیان کرد: نظارت بر بازار و ساماندهی آن قابل دستیابی است، تولید در کشور مازاد مصرف است؛ بنابراین می بایست کنترل بر کیفیت توزیع و همچنین مواد اولیه به گونه ای برنامه ریزی شود که منجر به ثبات و ساماندهی بازار شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)