کنترل عرضه در بورس کالا

کنترل عرضه در بورس کالا
کنترل عرضه در بورس کالا

به نقل از دبیر ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت فولاد نیاز به شفاف سازی دارد و وقتی تصمیم گرفته می شود که فولاد در بورس کالا عرضه شود، مهم ترین اولویت ما قطعا کنترل زنجیره و عرضه قطعی و الزامی آن در بورس است...

به نقل از دبیر ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت فولاد نیاز به شفاف سازی دارد و وقتی تصمیم گرفته می شود که فولاد در بورس کالا عرضه شود، مهم ترین اولویت ما قطعا کنترل زنجیره و عرضه قطعی و الزامی آن در بورس است. به گزارش آهن پرایس از وزارت صمت، محمد رضا کلامی افزود: پیش از این مقادیر مشخص شده برای شرکت های فولادی جهت عرضه در بورس محقق نمیشد و این به تعادل در عرضه و تقاضا آسیب میزد در این بین با توجه به تاکید آقای سرقینی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، تیم ویژه ای در این مورد تعیین شده که در قالب یک کمیته مشترک با حضور نمایندگان دادستانی کل کشور، تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سایر دستگاه های نظارتی به صورت هفتگی مقادیر عرضه شرکت های فولادی در بورس کالا را کنترل می کنند بنابراین هر واحدی که از مقادیر مشخص شده برای عرضه تخطی داشته باشد حتما اعمال قانون خواهد شد.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اقداماتی که در این حوزه انجام شده در چهار محور ویژه دنبال میشود که شامل موارد زیر می باشد: گره خوردن میزان صادرات شرکت ها به روند عرضه محصولات در بورس، اعمال قانون شرکت هایی که کف عرضه بورس را در بورس کالا رعایت نمی کنند، عدم تخصیص مواد اولیه به واحدها در صورت عدم عرضه محصولات در بورس کالا و در مرحله آخر معرفی واحد های متخلف به دادستانی کل کشور در صورت عدم رعایت قانون.

کلامی اعلام کرد: در آخرین عرضه میلگرد آجدار و تیرآهن و شمش در بورس کالا، شاهد سیر نزولی قیمت ها بودیم و نکته جالب تر اینکه هفته گذشته حدود 30 هزار تن عدم تقاضا در مورد میلگرد آجدار ثبت شد؛ لذا روند کاهشی آغاز و تداوم خواهد یافت. با توجه به حساسیت های موجود در دولت و وزارت صمت، این موضوع حتما منجر به کاهش قیمت محصولات فولادی در بورس کالا طی ماه آینده خواهد شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • یونس خاکی
    یونس خاکی1399/06/14 - 18:52 پاسخ

    خدا کنه وعده پوچ نباشه

  • ناشناس
    ناشناس1399/06/13 - 22:19 پاسخ

    دولت و وزارت صمت اگر بخواهند میتوانند از طریق اعمال قانون کف عرضه محصولات فولادی را در بورس کالا کنترل کنند و فولادی ها را مجاب به عرضه ۶۰ درصد از تولیداتشان نمایند و آرامش را به بازار برگردانند ولی اینکه چرا این همه تعلل میکنند جای سوال دارد!