کند شدن روند صادرات طی دوماه آینده

کند شدن روند صادرات طی دوماه آینده
کند شدن روند صادرات طی دوماه آینده

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با توجه به شرایط بوجود آمده در بازار،طبیعا روند صادرات حدود دو ماه کند خواهد شد اما پس از آن دوباره با قیمت های جدید خود را وفق خواهد داد. طی آخرین روز های سال گذشته، دستوراتی از سوی دولت مبنی بر ثبات قیمت محصولات فولادی در بورس ابلاغ شد اما با این وجود فولاد خوزستان در روز چهارشنبه با قیمتی بالا تر از اخرین نرخ فروش خود در تاریخ 7 اسفند 96  اقدام به معامله نمود. در همان روز کارخانه فولاد خوزستان 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با توجه به شرایط بوجود آمده در بازار،طبیعا روند صادرات حدود دو ماه کند خواهد شد اما پس از آن دوباره با قیمت های جدید خود را وفق خواهد داد.
طی آخرین روز های سال گذشته، دستوراتی از سوی دولت مبنی بر ثبات قیمت محصولات فولادی در بورس ابلاغ شد اما با این وجود فولاد خوزستان در روز چهارشنبه با قیمتی بالا تر از اخرین نرخ فروش خود در تاریخ 7 اسفند 96  اقدام به معامله نمود. در همان روز کارخانه فولاد خوزستان طی رایزنی هایی موفق به فروش شمش با قیمت اعلامی بدون ارزش افزوده شد و با قیمت 23259 ریال معامله نمود که در ان شرایط اکثر خریداران اقدام به خرید اعتباری کردند. این در شرایطی است که نرخ میلگرد در روز چهارشنبه با مالیات و ارزش افزوده حدود 27755 ریال اعلام شده بود. با توجه به نرخ ارز 4200 تومانی و همچنین فرمول وزارت صمت که 95 درصد قیمت فوب بندرعباس است، نرخ شمش در بورس نباید از 20500 ریال بیشتر اعلام می شد. این افزایش قیمت در حالی است که انتظار می رفت طی اخرین هفته های ماه فروردین شاهد دو موضع در بازار باشیم. موضوع اول فشار تولیدکنندگان شمش برای صادرات جهت فرار از رکود بازار داخلی و موضوع دوم کاهش قیمت شمش در بازار می باشد.
خبر های بازار فولاد حاکی از روند سینوسی نرخ شمش در آخرین هفته فروردین سال 97 می باشد. طی این روز های بازار روز های پر افت و خیزی را پشت سر گذاشته است. تنها طی یک ماه اخیر نرخ شمش از 21841 ریال به 24209 ریال افزایش یافت و پس از ان به قیمت 22686 ریال رسید. این نوسانات تنها در شرایطی رخ داد که بازار مواد اولیه در تعطیلی بسر می برد و افزایش قیمت ها تنها از نوسانات قیمتی در بورس و افزایش قیمت ارز تاثیر گرفته است.
واقعیت این است که دلیل افزایش قیمت در بورس کالا، روند صعودی نرخ ارز می باشد. طی هفته گذشته حرف هایی به گو شم یرس مبنی بر اینکه نرخ شمش فولاد خوزستان در بورس باید به حدود 21000 ریال برگردد زیرا نرخ صادراتی حداکثر 500 دلار فوب است و نرخ ارز 42000 ریال، اما این فقط یک معادله جبری محسوب می شود زیرا تا قبل از دستورالعمل بانک مرکزی صادرات، رقیب بازار داخلی بود، اما در حال حاضر امروز با برنامه های بانک مرکزی صادرات با چالش پیمان سپاری و انتقال ارز آنهم به یورو روبرو شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)