گزارش بازار میلگرد در چین و ترکیه

گزارش بازار میلگرد در چین و ترکیه
گزارش بازار میلگرد در چین و ترکیه

در چین هرچند که تقاضای زیادی وجود ندارد ولی صادرکننده های میلگرد بیشتر قیمت ها را همچنان بالا نگه داشتنه اند. اما از آن جا که آمار مصرف داخلی کاهش پیدا کرده ، پیش بینی افت قیمت آهن آلات صادراتی نیز می شود. لازم به ذکر است که میلگرد صادراتی در مواردی 5 تا 10 دلار رشد قیمت نیز داشته 470 تا 485 دلار هر تن فوب می باشد. مازاد ظرفیت تولید در چین یکی از مهمترین علل مشکل صنعت فولاد در این کشور است .این ظرفیت تولیدی ...

در چین هرچند که تقاضای زیادی وجود ندارد ولی صادرکننده های میلگرد بیشتر قیمت ها را همچنان بالا نگه داشتنه اند. اما از آن جا که آمار مصرف داخلی کاهش پیدا کرده ، پیش بینی افت قیمت آهن آلات صادراتی نیز می شود. لازم به ذکر است که میلگرد صادراتی در مواردی 5 تا 10 دلار رشد قیمت نیز داشته 470 تا 485 دلار هر تن فوب می باشد.

✅مشکلات صنعت فولاد چین چیست ؟

مازاد ظرفیت تولید در چین یکی از مهمترین علل مشکل صنعت فولاد در این کشور است . این ظرفیت تولیدی به حدی است که باعث شده است تا محصولات چین با قیمتی بسیار پایین به بازارمصرف عرضه شود و فضای رقابتی را از بین ببرد. در نتیجه این مساله شمار زیادی از کشورهای دنیا اقدام به وضع تعرفه های وارداتی فولاد و فراورده های فولادی چین کردند که به زعم اقتصاددانان مانعی در مسیر تجارت آزاد ایجاد کرد و ممکن است در میان مدت باعث کاهش حجم و ارزش تجارت دنیا و تنزل نرخ رشد اقتصادی شود.

یکی دیگر از مشکلات صنعت فولاد چین را می توان سرمایه گذاری زیاد این کشور در افزایش ظرفیت تولید بدون توجه به پتانسیل های موجود در بازار جهانی دانست. از طرف دیگر صنعت فولاد در چین بسیار آلاینده است و  از تکنولوژی نسبتا قدیمی در این صنعت استفاده می شود. به همین دلیل  بخش زیادی از بار آلودگی هوا در شهرهای چین به دلیل صنعت فولادسازی بسیار گسترده این کشور است.

بازار میلگرد در ترکیه :

دور دیگری از نوسانات نرخ ارز تولید کننده های ترک را وا داشته قیمت میلگرد خود را در بازار داخلی تغییر دهند تا افت نرخ ارز جبران شود. تقاضا کم است ولی افت نرخ ارز به نفع کارخانه کاردمیر تمام شد میلگرد کارخانه کاردمیر 443 دلار هر تن درب کارخانه است. برخی قیمت را در یک هفته تا 3 مرتبه افزایش دادند. قیمت پیشنهادی برخی تا 445 دلار هر تن درب کارخانه نیز شنیده شد.

برای دریافت قیمت میلگرد ، قیمت تیر آهن ، قیمت نبشی و نادانی ، قیمت پروفیل ، قیمت ورق ، در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ⬅️ اینجا ️ را کلیک کنید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)