بررسی صنعت لوله و پروفیل

بررسی صنعت لوله و پروفیل
بررسی صنعت لوله و پروفیل

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صنعت لوله و پروفیل جزو صنایع پایین‌ دست فولاد است که هم می ‌تواند اشتغال ‌زایی و هم ارزش ‌افزوده بالایی را به همراه آورد. این صنعت از معدود صنایعی به‌ شمار می ‌رود که از صفر تا صد فرآیند ها و فناوری ‌های آن در کشور بومی شده و کاملا توسط بخش خصوصی...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صنعت لوله و پروفیل جزو صنایع پایین‌ دست فولاد است که هم می ‌تواند اشتغال ‌زایی و هم ارزش ‌افزوده بالایی را به همراه آورد. این صنعت از معدود صنایعی به‌ شمار می ‌رود که از صفر تا صد فرآیند ها و فناوری ‌های آن در کشور بومی شده و کاملا توسط بخش خصوصی اداره می ‌شود. یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های صنعت لوله و پروفیل ارتباط گسترده این صنعت با صنایع پایین ‌دست خود می باشد، به‌ گونه‌ای که با ۶۰۰ گروه کالایی از صنایع نفت و گاز و آب، پتروشیمی، آبفای کشور، خطوط انتقالی سراسری، صنایع کشاورزی، صنایع روشنایی، تجهیزات ایمنی راه‌ ها، مبلمان شهری، صنعت ساختمان، صنایع خودروسازی سبک و سنگین و صنایع مادر دیگر در ارتباط است و می‌تواند نیاز آنها را تامین ‌کند.

واحد های تولیدی بسیاری در صنعت لوله و پروفیل رشد کرده‌ اند تا بتوانند علاوه بر تامین نیاز داخل، سبب ارز آوری در کشور شده و به سوی صادرات نیز گام بردارند، برخی واحدها نیز با ابتکار و نوآوری ‌های جدید به تولیدات نوینی دست یافته ‌اند که می ‌توانند نیاز صنایع پایین‌ دست را از واردات بی ‌نیاز کنند. یکی از شرکت‌ هایی که در حوزه لوله و پروفیل دست به ابتکارات جدیدی زده‌ است، شرکت پروفیل فولادی اصفهان است که با اختراع و تولید تیرهای ورقه ‌ای با جان سینوسی یا موجدار در ۸ سال پیش گام مهمی را در این صنعت برداشته است.

شرکت پروفیل فولادی اصفهان در سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. در این واحد که یکی از بزرگ ‌ترین تولید کنندگان لوله و پروفیل به‌ شمار می رود، انواع پروفیل ‌های فولادی و لوله گالوانیزه برای گلخانه ها، ورق کره‌ کره، ساندویچ پنل برای سقف سالن، ناودانی، تسمه، نبشی، لوله، ستونی، قوطی، چارچوب فلزی، ورق شیت، و پروفیل کناف تولید می ‌شود.

از انواع لوله‌هایی که در این کارخانه تولید می‌شود لوله صنعتی سبک  و لوله صنعتی گوشتدار است که به فراخور ویژگی‌ها و مشخصات فنی، استاندارد و نحوه تولید در صنایع مخصوص به خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت لوله صنعتی سبک همانطور که از نام آن نیز پیداست به دلیل وزن سبکی که دارد از لوله صنعتی سنگین ارزان‌تر است به همین دلیل ممکن است اولویت نخست بسیاری از صاحبان صنایع و خریداران قرار بگیرد.

لوله‌هایصنعتی  سبک از ورق‌هایی با ضخامت 2 میلیمتر به بالا و در شاخه‌های 6 متری تولید می‌شود اما به سفارش مشتری درشاخه 12 متری هم امکان تولید دارد. گفتنی است لوله صنعتی سبک غالبا برای انتقال چون مواد نفتی، گازی و مایعات و… در مکان‌ها و مسافت‌های مختلف با شرایط آب و هوایی سخت مورد استفاده قرار میگیرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)