نحوه خرید نبشی از کارخانه

نحوه خرید نبشی از کارخانه
نحوه خرید نبشی از کارخانه

آهن پرایس: یکی از کاربردی‌ترین مقاطع فولادی که در اشکال متنوعی تولید شده و بیشترین موارد مصرف آن نیز در زمینه اتصال سازه‌ها است، نبشی است. این محصول که شکل ظاهری آن L شکل است و دارای دو بال مساوی...

آهن پرایس: یکی از کاربردی‌ترین مقاطع فولادی که در اشکال متنوعی تولید شده و بیشترین موارد مصرف آن نیز در زمینه اتصال سازه‌ها است، نبشی است. این محصول که شکل ظاهری آن L شکل است و دارای دو بال مساوی و نامساوی است، براساس ضخامت و اندازه‌ بال آن شناخته می‌شود، از همین رو یکی از شاخصه‌های تعیین قیمت روز نبشی، شکل ظاهری آن است. کارخانه‌های متعددی در کشور وجود دارد که براساس استانداردها و کیفیت مشخصی این مقطع فولادی را تولید می‌کنند، به طوری که برخی به صورت فابریک و با روش نورد گرم و برخی دیگر به روش نورد سرد که به صورت پرسی ساخته می‌شود، اقدام به تولید می‌کنند.

مقاله حاضر قصد دارد نحوه خرید نبشی از کارخانه و در ادامه خرید نبشی شکفته از کارخانه را مورد بررسی قرار دهد. به همین دلیل نیاز است در ابتدا شرحی از این محصول به مخاطب ارائه شود تا خریدار با دیدی آگاهانه محصول مورد نیاز خود را تهیه کند.

قیمت آهن آلات تابعی از عوامل متعدد درونی و بیرونی است که می‌توان به نرخ ارز، قیمت محصول در بورس کالا، برند محصول، نحوه تولید، مواد اولیه و ... اشاره کرد. اما کسانی که به طور مداوم با خرید آهن آلات یا خرید میلگرد از کارخانه سروکار دارند و یا کسب و کارشان به نحوی به محصولات فولادی مرتبط است، خرید اهن و به ویژه نبشی مقرون به‌صرفه که علاوه‌بر کیفیت مطلوب، قیمت تمام شده آن نیز کمتر باشد، حائز اهمیت است.

البته قیمت تمام شده هر محصولی وابسته به عوامل مختلفی دائم در نوسان است، اینکه محصول از کجا تهیه می‌شود، کارخانه یا بنگاه موردنظر چقدر با محل پروژه فاصله دارد، وزن و برند محصول چقدر است و عواملی از این دست در قیمت محصول اثرگذار است.

خرید نبشی را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد که هر کدام نیز مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارد که بهتر است مصرف‌کننده از روش‌های خرید اطلاع کافی داشته باشد و با توجه به شرایط خود اقدام به خرید کند.

روش‌های خرید نبشی

نبشی را می‌توان به سه روش: 1- خرید از کارخانه، 2- خرید از شرکت‌های بازرگانی و 3- خرید از بنگاه تهیه کرد.


از آنجایی که خرید از کارخانه نوعی اطمینان خاطر از کیفیت و قیمت محصول به مخاطب می‌دهد، مصرف‌کننده را به تهیه نبشی به طور مستقیم از کارخانه ترغیب می‌کند. اما خرید مستقیم محصولات فولادی از کارخانه شرایط خاصی دارد که یکی از آنها تهیه محصول در تناژ بالا است به این صورت که هر خرید باید دستکم 25 تن باشد زیرا خرید محصول با حجم محدودتر از کارخانه امکان‌پذیر نیست، همچنین برخی کارخانه‌ها عرضه مستقیم ندارند و امکان خرید در این صورت محدود است.

همچنین می‌توان گفت در خرید از کارخانه، ممکن است تولید و تحویل بار مدت زیادی طول بکشد و در برخی مشاغل تأخیر خود موجب زیان و خسارت است و اینکه اگر در سفارش مشخصات نبشی مورد نظر اشتباهی صورت بگیرد، دیگر نمی‌توان محصول را عودت داد.اما از محاسن خرید مستقیم از کارخانه، اطمینان خریدار از کیفیت و اصالت نبشی یا هر محصول فولادی موردنظر است، مورد دیگری که می‌توان ذکر کرد پایین بودن قیمت نبشی در روش خرید از کارخانه است اما گاهی ممکن است هزینه ارسال بار به قدری بالا باشد که خرید از تولیدکننده صرفه اقتصادی نداشته باشد.

اما گاهی می‌توان به جای خرید از کارخانه، بنگاه یا شرکت‌های بازرگانی را انتخاب کرد، اگرچه ممکن است کمی نرخ نبشی در این واحدهای عرضه‌کننده در مقایسه با کارخانه گران‌تر باشد اما تحویل فوری محصول، قابلیت عودت و تعویض آن از جمله مزایای خرید از این واحدها است.همچنین تعدد این شرکت‌ها و بنگاه‌ها امکان خرید نبشی را نیز تسهیل می‌کند که این امر هزینه ارسال بار را نیز تقلیل می‌دهد؛ زیرا ممکن است محل خرید محصول فولادی مسافت چندانی نبست به محل پروژه نداشته باشد، ضمن اینکه می‌توان نبشی مورد نیاز را با حجم دلخواه خرید کرد و هیچ مانعی هم در این زمینه وجود ندارد.

خرید نبشی شکفته از کارخانه

حال با توجه به توضیحاتی که درباره مزایا و معایب روش‌های خرید محصول ذکر شد در ادامه به نحوه خرید نبشی شکفته از کارخانه پرداخته می‌شود.این محصول که در اشکال و کیفیت‌های متنوعی ساخته می‌شود به همان میزان کاربردهای متنوعی نیز پیدا می‌کند که قاعدتا در قیمت روزانه نبشی نیز مؤثر است.کارخانه شکفته مشهد که از سال 1330 آغاز به کار کرده است در سال 1360 به طور تخصصی‌تر تولید مقاطع فولادی را آغاز کرد. نبشی‌های تولیدشده در این کارخانه در سایزهای 3 الی 10 و ضخامت 2/5 الی 10 میلیمتر موجود است، گفتنی است این کارخانه نبشی‌ها را به صورت فابریک و از شمش تولید می‌کند.

نبشی شکفته جزو مقاطعی است که علاوه‌بر کیفیت مطلوب از قیمت مناسبی نیز برخوردار است که این محصول را در میان خریداران و فعالان این حوزه محبوب‌تر می‌کند. از جمله ویژگی‌های این نبشی، تولید در وزن‌های سبک و سنگین است که در پروژه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به‌طبع قیمت‌های متنوع نیز دارد، اما تمامی سایزها را تولید نمی‌کند.عرضه محصولات تولید شده در این کارخانه به این صورت است که کارخانه شکفته معمولا محصولات را در اختیار نمایندگان مورد تأیید خود قرار می‌دهد که مصرف‌کننده می‌تواند نبشی یا هر محصول دیگری را از طریق آن خریداری کند.

در ادامه می توانید این مقاله را نیز مطالعه نمایید: چند نوع نبشی در بازار وجود دارد؟

نکات مهم خرید نبشی

هنگام خرید نبشی به هر روشی نیازمند رعایت یکسری اصول و نکاتی است که امر خرید را تسهیل کردخ و مانع از زیان اقتصادی و مالی برای مشتریان می‌شود، از مهمترین نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع نبشی:

نبشی‌ها در دو نوع پرسی و فابریک تولید می‌شوند. نبشی پرسی از ورق فولادی به طول 6 متر تولید و سپس از وسط خم می‌شود. در حالی که نبشی فابریک در همان ابتدا به صورت نبشی فرم داده می‌شود. نبشی فابریک کیفیت و دقت بالاتری نسبت به نبشی پرسی دارد.

  • ابعاد و سایز نبشی:

نبشی‌ها در دو نوع بال مساوی و بال نامساوی تولید می‌شوند. در نبشی بال مساوی، اندازه دو بال نبشی برابر است. اما در نبشی بال نامساوی، اندازه دو بال نبشی با یکدیگر متفاوت است.

  • ضخامت نبشی:

ضخامت نبشی یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت و کاربرد آن است. نبشی‌ها در ضخامت‌های مختلف از 1.5 تا 10 میلی‌متر تولید می‌شوند.

  • کیفیت و استاندارد:

نبشی‌ها باید مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید شده باشند. علامت استاندارد و مشخصات فنی محصول باید روی نبشی حک شده باشد.

  • قیمت نبشی:

قیمت نبشی به عوامل مختلفی مانند نوع، ابعاد، ضخامت، کیفیت و برند تولیدکننده آن بستگی دارد. از معتبرترین کارخانه‌هایی که در زمینه تولید انواع نبشی فعالیت دارند می‌توان به کارخانه نبشی نستا، کارخانه نبشی ناب تبریز و نبشی جاوید بناب اشاره کرد.

  • خرید از مراکز معتبر:

برای اطمینان از کیفیت و اصالت نبشی، باید از مراکز معتبر و شناخته شده خریداری کرد.

نتیجه‌گیری

با توجه به اینکه قیمت لحظه‌ای آهن‌آلات به طور مداوم در حال تغییر است و نمی‌توان پیش‌بینی مشخصی از قیمت‌ها ارائه داد، بنابراین متقاضی نیز به دنبال روشی برای کاهش هزینه‌ها و خرید محصول با کمترین قیمت است.در مطالب بالا روش‌های مختلف خرید نبشی شرح داده شد که مصرف‌کننده می‌تواند با در نظر گرفتن شرایط خود یکی از روش‌ها را انتخاب کند. اما به هرحال دریافت مشاوره تخصصی و حرفه‌ای مهمترین اصل در حین خرید است که علاوه‌بر خرید محصول مناسب از تحمیل زیان مالی به خریدار جلوگیری می‌کند.

 در همین زمینه شرکت آهن پرایس که به صورت روزانه قیمت نبشی را در وبسایت خود اعلام می‌کند، به متقاضیان این محصول کاربردی نیز به صورت رایگان و تخصصی مشاوره می‌دهد، به همین جهت برای استفاده از خدمات این شرکت می‌توانید با شماره 02154103 تماس بگیرید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (8)

  • رحمتی
    رحمتی1401/03/05 - 12:20 پاسخ

    قیمت نبشی شکفته کاهشی بوده یا افزایشی؟

  • رهسپار
    رهسپار1401/03/05 - 12:13 پاسخ

    سلام وقت بخیر نبشی شاخه ای رو شما برامون لقمه میکنید؟

  • جعفری
    جعفری1401/03/05 - 12:00 پاسخ

    درسته نبشی شکفته بهتر از همه برنداس؟انبارتون دارید؟

  • میرزایی
    میرزایی1401/03/05 - 11:54 پاسخ

    قبلا نبشی شکفته سبک تولید میکرد اما الان طبق اطلاعاتی که من دارم استاندارد شما دلیلش رو میتونید بگید

  • یاری
    یاری1401/03/05 - 11:49 پاسخ

    قیمت ورق سیاه مبارکه امروز چند ؟

  • تابانیان
    تابانیان1401/03/05 - 11:43 پاسخ

    قیمت نبشی کدوم کارخونه برای مصرف کننده به صرفه تره؟

  • اسلامی
    اسلامی1401/03/05 - 11:41 پاسخ

    قیمت نبشی ناب تبریز بالا می افته. منتظر این کاهش تو هفته بعدم باشیم یا خرید کنیم؟

  • اصغر میرعبداللهی
    اصغر میرعبداللهی1401/03/05 - 11:40 پاسخ

    تیرآهن فایکو سبک چند کیلو است و سنگین چقدر وزنشه؟قیمت این تیرآهن فایکو مناسبه؟