افزایش تقاضا تا پایان سال

افزایش تقاضا تا پایان سال
افزایش تقاضا تا پایان سال

آهن پرایس: قیمت روز آهن آلات در روز سه‌شنبه کماکان در عمده مبادی فروش ثابت و بدون تغییر بود اما در این میان قیمت برخی محصولات نیز اصلاح شد و شاهد کاهش و افزایش جزئی نرخ برخی مقاطع فولادی بودیم. براساس...

آهن پرایس: قیمت روز آهن آلات در روز سه‌شنبه کماکان در عمده مبادی فروش ثابت و بدون تغییر بود اما در این میان قیمت برخی محصولات نیز اصلاح شد و شاهد کاهش و افزایش جزئی نرخ برخی مقاطع فولادی بودیم.

براساس گزارش‌ها بازار ارز نیز همچنان در کانال قیمتی 29 هزار تومان متوقف شده و در این محدوده کاهش و افزایش می‌یابد اما روز گذشته همچنان روند کاهشی داشت و در بازار آزاد به قیمت 29 هزار و 180 تومان مبادله شد.

تحلیل روزانه قیمت آهن

از نخستین روز هفته تا امروز تقریبا در بازار آهن ثبات و آرامش حاکم بود و نوسان چندانی مشاهده نشد به همین ترتیب قیمت روز میلگرد نیز عمدتا با ثبات قیمت عرضه شد اما روز گذشته برخی فروشندگان به افزایش 50 الی 100 تومانی این محصول اقدام کردند.

قیمت روز نبشی و ناودانی ایرانی نیز تقریبا در بیشتر شرکت‌ها ثابت بود اما نوسان جزئی قیمت این محصول نیز مشاهده شد. قیمت پروفیل و انواع لوله نیز مانند سایر محصولات فولادی عمدتا ثابت اعلام شد اما نوسان جزئی 100 الی 200 تومانی در برخی مبادی فروش نیز ثبت شد.

قیمت تیرآهن نیز در بخش کیلوفروشی عمدتا بدون تغییر بود اما در بخش شاخه‌فروشی قیمت‌ها حدود 20 الی 70 هزار تومان افزایش داشت. قیمت ورق گالوانیزه کاهش 200 تومانی داشت اما ورق سیاه ثابت و بدون تغییر بود.

در ادامه می‌توانید ان خبر را نیز مطالعه کنید: چگونگی خروج بازار آهن از رکود

به گزاش آهن پرایس، با توجه به رونق معاملات شمش فولادی در بورس کالای روز گذشته که احتمالا به دلایل متعددی از جمله تجربه کف قیمتی شمش، نزدیک شدن به پایان سال و احتمال آغاز مجدد ساخت و سازها که به رونق تقاضا منجر می‌شود، کاهش نیافتن قیمت مواد اولیه و... مشاهده شد، از سویی دیگر کاهش روزانه نرخ دلار و اخبار سیاسی از جمله گزارش‌های مذاکرات وین نیز به بهبود بیشتر میزان معاملات شمش منجر شد.

بنابراین ممکن است میزان معاملات شمش بر نرخ مقاطع طویل نیز اثرگذار باشد اگرچه بازار آهن و فولاد برخلاف اغلب بازارها همچنان دچار رکود است و همچنین برخلاف مواد اولیه قیمت‌ها عمدتا رو به کاهش بوده است. براساس گزارش‌های موجود ریزش قیمت مقاطع طویل از اواسط پاییز آغاز شد و در دی ماه به اوج خود رسید و این درحالی بود که پارامترهای اثرگذار در تعیین  قیمت اهن الات که بر نرخ مواد اولیه اثر داشت، اثربخشی خود را بر قیمت محصولات نهایی از دست داده بود.

اما درحال حاضر با توجه به اتمام فصل سرما و نزدیک شدن به زمان آغاز ساخت‌وسازها احتمال دارد به تدریج بازار آهن از رکود عمیقی که به آن دچار است خارج شده و تحرک و رونق به معاملات بازگردد. به نظر می‌رسد درحال حاضر قیمت آهن آلات در پایین‌ترین نرخ خود قرار دارد و شرایط خوبی برای خریداران فراهم است زیرا با برآورد هزینه تولید و سیگنال‌های بنیادی احتمالا کاهش قیمت مقاطع نهایی بیشتر از قیمت‌های فعلی اتفاق نیفتد.

براساس آمار موجود امروز حدود 158 هزار تن مقاطع فولادی در تالار صنعتی بورس عرضه خواهد شد که شامل محصولاتی از جمله تیرآهن، میلگرد، ناودانی و نبشی، و ورق گرم است، حال با توجه به میزان معاملات شمش فولادی در روز گذشته باید دید این سیگنال مثبت به معامالات مقاطع فولادی منتقل خواهد شد یا نه!

گفتنی است قیمت پایه در نظر گرفته شده برای میلگرد حدود 13 هزار و 258 تومان است که در مقایسه با عرضه پیشین 1/8 درصد کاهش داشته است، همچنین قیمت تیرآهن نیز 13 هزار و 683 تومان تعیین شده است که در مقایسه با آخرین عرضه 1/1 درصد کاهش داشته است.

گزارش‌ها از نشست وین نیز بیانگر ادامه مذاکرات در مسیر رضایت‌بخش است و سیگنال‌های مثبتی در این زمینه ارسال می‌شود اما به نظر می‌رسد تا پایان دی‌ماه اتفاق خاصی در زمینه حصول توافقات رخ ندهد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین همچنان درباره روند برگزاری مذاکرات اظهار رضایت و امیدواری کرد و در توئیتی نوشت که با علی باقری دیدار کرده و درباره موضوعات حل نشده که برای رفع تحریم‌ها باید مورد مذاکره قرار بگیرد، صحبت کرده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)