بررسی تغییرات بازار آهن

بررسی تغییرات بازار آهن
بررسی تغییرات بازار آهن

آهن پرایس:  بر اساس بررسی بازار ارز در هفته گذشته متوجه می‌شویم که روند صعودی دلار که تا مرز 26 هزار و 700 تومان نیز پیش رفته بود، مجددا عقب نشینی کرد و دلار هم اکنون روی کانال ۲۶ هزار و 480 تومان در حال معامله است،در بازار آهن نیز خبرها حکایت از ثبات نسبی قیمت‌ها...

آهن پرایس:  بر اساس بررسی بازار ارز در هفته گذشته متوجه می‌شویم که روند صعودی دلار که تا مرز 26 هزار و 700 تومان نیز پیش رفته بود، مجددا عقب نشینی کرد و دلار هم اکنون روی کانال ۲۶ هزار و 480 تومان در حال معامله است، در بازار آهن نیز خبرها حکایت از ثبات نسبی قیمت‌ها دارد.

 نکته ی قابل توجه در هفته گذشته این بود که با وجود روند کاهشی در قیمت های جهانی و همچنین قیمت پایه بورس بازار آهن تحت تاثیر نوسانات دلار قرار گرفت و صعودی شد. دو نظریه از سوی کارشناسان برای بازار ارز پیش بینی شده است. اول اینکه در یک ماه و نیم گذشته دلار دو بار تا مرز 26 هزار و 700 رسیده است و بر اساس نظرات کارشناسان اقتصادی،  بازارساز گویا در حال نوسان گیری می باشد و دلار نباید به 27 و 30 هزار تومان برسد.

از سوی دیگر برخی کارشناسان نیز معتقدند با توجه به متغیرهای کلان اقتصادی از جمله میزان فروش اوراق و استفاده دولت از تن خواه بانک مرکزی ( استقراض) دلار خواه ناخواه محکوم به رشد و کاهش ارزش ریال است و بازارساز فقط می تواند در میان مدت سرعت رشد دلار را بگیرد. اما از سوی دیگر قیمت های پایه در بورس کالا عقب نشینی داشته و لحاظ سقف 95 درصدی CIS  منجر به فاصله ی قیمت بورس از بازار آزاد شد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: صعود مجدد قیمت آهن
 
بر اساس مشاهدات چنانچه قیمت ارز به حدود26 هزار تومان برسد که دور از انتظار هم نیست می توان پیش بینی کرد که بازار آهن دوباره ثبات یابد و یا با شیب ملایمی کاهشی شود اما چنانچه دلار دوباره به حرکت درآید ممکن است تحت تاثیر دلار، بازار مقاطع نیز بدون توجه به کاهش قیمت جهانی در مسیر صعودی قرار گیرد. 

با بررسی قیمت روزانه آهن آلات در هفته گذشته مشاهده می‌شود که در روز پنج شنبه قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش ثابت اعلام شد و در یک شرکت نیز افزایش جزئی رویت شد.

در بازار نبشی و ناودانی ناودانی نیز مشاهده شد که فروشندگان قیمت نبشی و قیمت ناودانی را ثابت لحاظ کردند.در بازار تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی ثبات قیمت تیرآهن لحاظ شد و در بخش شاخه فروشی نیز شاهد ثبات نسبی توأم با افزایش قیمت در برخی از مبادی فروش بودیم. در بازار پروفیل نیز فروشندگان ثبات قیمتی را لحاظ کردند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)